Irodalom

 

Asszmann Anna (2002):Magyar diákok egészségi állapota és az iskola. In: Szekszárdi J. (szerk. ):Nevelési kézikönyv nemcsak osztályfőnököknek. OKI Könyvkiadó- Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest

 

Bíró Endre (1998): Jog a pedagógiában. Pedagógus-továbbképzési Módszertani Központ, Jogismereti alapítvány, Budapest

 

Boreczky Ágnes (1999): Fenyítés az európai és az amerikai iskolában. Educatio, 1999. tél. 771- 787. p.

 

Csányi Vilmos (szerk. ) (1986): Agresszió az élővilágban. Budapest

 

Csányi Vilmos (1999): Biológiai determináció és agresszió. Educatio, tél 677-693. p.

 

Dambach, K. E. (2001): Pszichoterror (mobbing) az iskolában. Akkord Kiadó, Budapest

 

Figula Erika (2004): Bántalmazók és bántalmazottak az iskolában. Új Pedagógiai Szemle,7-8.

 

Fülöpné Böszörményi Judit (2003):Agresszió a gyermekintézményekben. Új pedagógiai Szemle, 1.

 

Haller József (2005): Miért agresszív az ember? Osiris Kiadó, Budapest

 

Hegedűs Judit (2000): A gyermekek ellen elkövetett erőszak. Új Pedagógiai Szemle 4.

 

Hunyady Gyné – M. Nádasi M. – Serfőző M. (2006): „Fekete pedagógia” Értékelés az iskolában. Argumentum Kiadó, Budapest

 

Jávorné Dr. Kolozsváry Judit (2005): Agresszióról óvodapedagógusoknak, tanítóknak. In: Kisgyermekek, nagy problémák. Raabe Könyvkiadó, Budapest

 

Juhász Erzsébet (2005): Farkasok és bárányok. Erőszak a védtelenek ellen. In: Járó Katalin (szerk. ): Sors mint döntés. Helikon Kiadó, 616-656. p

 

Kósa Éva – Vajda Zsuzsanna (1999): Hasznos vagy káros? fordulópont, 1. , 54-58.

 

Kósáné Ormai Vera (1989): Beilleszkedési nehézségek és az iskola. Tankönyvkiadó, Budapest

 

Mihály Ildikó ( 2000 ): Erőszak az iskolában. Új Pedagógiai Szemle, 4.

 

Mihály Ildikó (2003): Az iskolai terror természetrajza. Új Pedagógiai Szemle, 9.

 

Olweus, Dan (1999): Az iskolai zaklatás. Educatio, tél. 717-739. p.

 

Polcz Alaine (1999): Világépítmények. fordulópont, 5-6. , 9-15. p.

 

Pósa Róbert – P. András Katalin (2002): Kortünet vagy kórtünet? A gyermekkori agresszió és kezelésének lehetőségei. fordulópont, 4. , 21-30. p.

 

Pukánszky Béla (2001): A gyermekkor története. Műszaki Kiadó, Budapest

 

Ranschburg Jenő (1998, 9. kiadás): Félelem, harag, agresszió. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest

 

Ranschburg Jenő (1999): Agresszivitás a képernyőn. fordulópont,1. , 5-7. p.

 

Ranschburg Jenő: (1999): Az agresszív gyermek. fordulópont, 5-6. , 5-8. p.

 

Ritó László (1999): Tudósítások az iskoláról. - Az agresszív gyerekek. Új Pedagógiai Szemle, 11.

 

Romain, Trevor (2006): Kötekedők. Hogyan bánj velük? Animus Kiadó, Budapest

 

Urbán Róbert (2004): Érzelmek. In: N. Kollár Katalin - Szabó Éva: Pszichológia pedagógusoknak. Osiris Kiadó, Budapest. 95-118. p.

 

Vajda Zsuzsa (1994): Nevelés, pszichológia, kultúra: Budapest

 

Várnai Dóra (2005): Az iskolai bántalmazás és összefüggései. Fejlesztő Pedagógia, 5-6. ,73-77. p.

 

Vekerdy Tamás (1999): A képernyők varázsa. fordulópont, 1. 8-12. p