Irodalom

 

Bordieau, P. (1974): Az oktatási rendszer ideológikus funkciója. In: Az iskola szociológiai problémái. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp. 65-93.

Coser, L. A. (1965): Theorie sozialer Konflikte. Luchterhand Verlag, Neuwied an Rhein. 43-44.

Cseh-Szombathy László (1985): A házastársi konfliktusok szociológiája. Gondolat, Bp.

Dahrendorf, R. (1959): Class and Class Conflict in Industrial Society. Stanford University Press, Stanford

Deutsch, M. – Coleman, P. T. (Eds.) (2000): The handbook of conflict resolution: Theory and practise. San Francisco, CA: Jossey- Bass

Deutsch, M. (1985): The resolution of conflict: Constructive and destructive processes. New Haven, CT: Yale University Press

Deutsch, M. (1993): Educating for a peaceful world. American Psychologist, 48, 510-517.

Gordon, Th. (1989): T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése. Gondolat, Bp.

Gordon, Th. (1990): P.E.T. A szülői eredményesség tanulása. Gondolat, Bp.

Hendrick, D. – Schwendenwein, U. – Teutsch, R. (é.n.):Peace Education and Conflict Resolution. Handbook for School-based Projects. RABAS Druck, Wien

Horváth-Szabó Katalin (2002): Az iskolai konfliktusokról. In: Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Bp. 264-287.

Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária – Serfőző Mónika (2006): „Fekete pedagógia”. Értékelés az iskolában. Argumentum Kiadó, Bp.

Kósáné Ormai Vera – Zánkay András (1985): Szempontok a nevelési konfliktus helyzetek megoldásmódjának elemzéséhez. In: Szocializációs zavarok – beilleszkedési nehézségek. Tankönyvkiadó, Bp. 62-83.

Lewin, K. (1975): Csoportdinamika. Válogatás Kurt Lewin műveiből. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp.

Mérei Ferenc (1975): A cselekvés szerkezete és a közösségi dinamika – Kurt Lewin pszichológiája. In: Lewin, K. (1975): Csoportdinamika. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp. 40-42.

Pedagógiai Lexikon (1997) Keraban Kiadó

Popper Péter (é.n.): Belső utak könyve. In: Belső utakon, Relaxa, Bp.11-128.

Szekszárdi Ferencné (1993): Konfliktus, konfliktuskezelés az iskolában. Kandidátusi értekezés, Kézirat

Szekszárdi Ferencné (1993): Változatok az erőszakmentes konfliktusmegoldásra I-II. Iskolakultúra, 1993. 1. sz. 14-19., 1993. 8. sz. 34-41.

Szekszárdi Júlia (1995): Utak és módok. Pedagógiai kézikönyv a konfliktuskezelésről. Iskolafejlesztési alapítvány – Magyar ENCORE

Szekszárdi Júlia (2002): Konfliktusok pedagógiája. Veszprémi Egyetemi Kiadó, Veszprém

Testeniére, J. (1974): Hagyományos és anomikus rendzavarás a középiskolában. In: Az iskola szociológiai problémái. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp. 397-417.

Walker, J. (1998): Feszültségoldás az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp.

Weiss, C. (1974): Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája. Tankönyvkiadó, Bp.