Irodalom
Bordieau, P. (1974): Az oktatási rendszer ideológikus
funkciója. In: Az iskola szociológiai problémái.
Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp. 65-93.
Coser, L. A. (1965): Theorie sozialer
Konflikte. Luchterhand Verlag, Neuwied an Rhein. 43-44.
Cseh-Szombathy László (1985): A házastársi konfliktusok szociológiája. Gondolat, Bp.
Dahrendorf, R. (1959): Class and
Class Conflict in Industrial Society.
Stanford University Press, Stanford
Deutsch, M. – Coleman, P. T. (Eds.)
(2000): The handbook of conflict resolution: Theory and practise.
San Francisco, CA: Jossey- Bass
Deutsch, M. (1985): The resolution of
conflict: Constructive and destructive processes. New Haven, CT: Yale University Press
Deutsch, M. (1993): Educating for
a peaceful world. American Psychologist, 48,
510-517.
Gordon, Th. (1989): T.E.T. A tanári hatékonyság fejlesztése. Gondolat, Bp.
Gordon, Th. (1990): P.E.T. A szülői eredményesség tanulása. Gondolat, Bp.
Hendrick, D. – Schwendenwein, U. – Teutsch,
R. (é.n.):Peace
Education and Conflict Resolution. Handbook for School-based
Projects. RABAS Druck, Wien
Horváth-Szabó Katalin (2002): Az iskolai konfliktusokról. In:
Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE Eötvös Kiadó, Bp. 264-287.
Hunyady Györgyné – M. Nádasi
Mária – Serfőző Mónika (2006): „Fekete pedagógia”. Értékelés az iskolában.
Argumentum Kiadó, Bp.
Kósáné Ormai Vera – Zánkay András (1985): Szempontok a
nevelési konfliktus helyzetek megoldásmódjának elemzéséhez. In:
Szocializációs zavarok – beilleszkedési nehézségek. Tankönyvkiadó, Bp. 62-83.
Lewin, K. (1975): Csoportdinamika. Válogatás Kurt Lewin műveiből. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp.
Mérei Ferenc (1975): A cselekvés szerkezete és a közösségi dinamika – Kurt Lewin pszichológiája. In: Lewin, K. (1975):
Csoportdinamika. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp. 40-42.
Pedagógiai Lexikon (1997) Keraban
Kiadó
Popper Péter (é.n.): Belső utak
könyve. In: Belső utakon, Relaxa,
Bp.11-128.
Szekszárdi Ferencné (1993):
Konfliktus, konfliktuskezelés az iskolában. Kandidátusi értekezés, Kézirat
Szekszárdi Ferencné (1993):
Változatok az erőszakmentes konfliktusmegoldásra I-II. Iskolakultúra, 1993. 1.
sz. 14-19., 1993. 8. sz. 34-41.
Szekszárdi Júlia (1995): Utak és módok. Pedagógiai
kézikönyv a konfliktuskezelésről. Iskolafejlesztési alapítvány – Magyar ENCORE
Szekszárdi Júlia (2002): Konfliktusok pedagógiája.
Veszprémi Egyetemi Kiadó, Veszprém
Testeniére, J. (1974): Hagyományos és anomikus rendzavarás
a középiskolában. In: Az iskola szociológiai
problémái. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Bp. 397-417.
Walker, J. (1998): Feszültségoldás az iskolában. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp.
Weiss, C. (1974): Az iskolai osztály szociológiája és szociálpszichológiája.
Tankönyvkiadó, Bp.