Egy-egy pedagógusnak nagyon
fontos szerepe van a nevelőtestület és más szakmai közösségek
kapcsolatrendszerének a szervezésében. A többiek bizalmát élvező emberként kezdeményezők,
igyekeznek megoldani a személyes konfliktusokat, szinte minden nevelőtestületi
taggal kölcsönösen jó viszonyt ápolnak. Általában nyitottak, saját magukat a
közösségrét is élő embernek tartják, akinek fontos, hogy ne csak saját magának,
vagy egyes embereknek, hanem a teljes közösségnek jó legyen.
Más pedagógusok a személyes kapcsolathoz képest sokkal inkább a feladatok,
a szerepből adódó kötelességek elvégzését tekintik a fő feladatuknak. Sok
esetben önként vállalnak munkát, azt minden esetben a lehetőségeikhez képest
nagyon jól el is végzik. Számukra is fontos az intézmény munkájának sikere, de
ehhez leginkább a megfelelően elvégzett feladataikkal járulnak hozzá.
Vannak olyan pedagógusok is,
akik némi nárcizmussal az iskolát a saját személyiségük kifejezésére alkalmas
terepnek tartják, ahol megvalósíthatják önmagukat. Természetesen hozzájárulnak
az intézmény eredményes munkájához, de ezt inkább a saját magukról alkotott
pozitív kép erősítése miatt teszik.