Feladatok

 

 

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,

 

1. feladat

Válasszon ki két pedagógiai programot és hasonlítsa össze őket az alábbi szempontok szerint:

ˇ          nevelés célkitűzések, azok megvalósításához megfogalmazott tevékenységek

ˇ          az iskola belső közösségfejlesztő tevékenysége

ˇ          tanórán kívüli tevékenységek

ˇ          a szülők, pedagógusok és tanulók együttműködésének lehetőségei

 

2. feladat

Válasszon ki két Szervezeti és Működési Szabályzatot, hasonlítsa őket össze az alábbi szempontok szerint:

ˇ          az iskolavezetés belső munkamegosztása

ˇ          a tanári munka jutalmazása, előmenetel

ˇ          a pedagógiai munka belső ellenőrzése

ˇ          fegyelmi eljárásrendszer

 

3. feladat

Válasszon ki két iskolai házirendet és hasonlítsa őket össze az alábbi szempontok szerint:

ˇ          tanulók jogai

ˇ          tanulók kötelességei

ˇ          tanulóközösségek jogai

ˇ          fegyelmi eljárásrendszer

ˇ          a pedagógusok jogai és kötelességei

 

4. feladat

Készítsen rövid interjút az iskolavezetés tagjaival! Az iskola belső működését meghatározó dokumentumok (Pedagógiai Program, Szervezeti és Működési Szabályzat, Házirend) alapján állítson össze egy kb. 8-10 kérdésből álló strukturált interjút, amelyben az iskolavezetés tagjait kérdezi a saját mindennapi tevékenységükről, feladataikról, a nehézségekről.

 

5. feladat

Szervezzen találkozót egy iskola diákönkormányzatának tisztségviselőivel, ahol egy fókuszcsoportos beszélgetés keretei között kérdezze meg őket a tanulói közösségek iskolán belüli tevékenységének mindennapjairól! Az interjúra való felkészülésben kérje a diákkormányzat működését koordináló tanár segítségét, illetve tanulmányozza át a tanulói közösségek működését meghatározó dokumentumokat.

 

6. feladat

Keresse meg egy iskola osztályfőnöki munkaközösségének tagjait és a kooperációra nyitott tanárokkal szervezzen fókuszcsoportos beszélgetést. Az iskola belső működését meghatározó dokumentumok (Pedagógiai Program, Szervezeti és Működési Szabályzat, Házirend) alapján összegezze az osztályfőnöki szerepből adódó belső iskolai feladatokat és ezek hétköznapi formáiról beszélgessen az osztályfőnökökkel.

 

7. feladat

Látogasson el egy iskolába és a belső működést meghatározó dokumentumok segítségével, illetve az iskolatitkár és az iskolavezetés közreműködésével gyűjtse össze, hogy milyen speciális végzettségű (nem csak pedagógus, vagy nem pedagógus) szakemberek dolgoznak az iskolában. A lehetőségek szerint keresse meg ezeket a dolgozókat és rövid, kb. 5-10 perces beszélgetésben kérje meg őket, hogy foglalják össze mindennapi tevékenységük legfontosabb céljait és rendszeres napi feladataikat.

 

8. feladat

Egyeztessen időpontot egy iskola vezetőségével és vegyen részt egy nevelőtestületi értekezleten. Készítsen megfigyelési jegyzőkönyvet a fontosabb témákról, vázolja fel a megbeszélés témaköreit. Az értekezlet emlékeztetője alapján kezdeményezzen beszélgetést az iskolavezetés egy-egy tagjával, illetve 2-3 pedagógussal arról, hogy a megfigyelt értekezlet és a korábbi értekezletek tematikája milyen eltérést mutat.

 

9. feladat

Keresse fel a tanult szaktárgyának, vagy egy szabadon választott szaktárgynak megfelelő szakmai munkaközösség vezetőjét és időpont-egyeztetés alapján vegyen részt a soron következő megbeszélésen. A megbeszélés előtt tanulmányozza át az iskola Pedagógiai Programját és Helyi Tantervét, különös tekintettel a szaktárgyi munkaközösség tevékenységéhez kapcsolódó részekre. Kérdezze meg a munkaközösség tagjait, hogy a helyi tanterv készítésénél milyen célokat tartottak szem előtt, illetve a hétköznapi megvalósítás során milyen módon veszik figyelembe az általuk leírtakat. Tanulmányozza a munkaközösség éves szakmai tervének elemeit, illetve lehetőség szerint a korábbi évek dokumentumait is. Írjon egy rövid összefoglalót a szakmai tervek alakulásának folyamatáról!