1. feladat
Szervezeti személyigazolvány készítése (Egyéni munka szemináriumon, vagy
terepmunka csoportban. ) Néhány szempont: mit jelent az iskola, mint szervezet?
Milyen adatokat tartalmazzon? (Tanár által megadott szempontok, vagy közösen
kialakítottak. ) Például: A szervezet neve; Tevékenységi területek; A szervezet
tagjai, szerepei; Tagok száma; Szerkezet; Kulcsfontosságú események; Külső
hatások; Stabilitás; instabilitás, stb. (Lásd: Szervezetmenedzsment, 2000, 11. )
2. feladat
Saját nézetek előhívása a szervezeti kultúráról szemináriumi körülmények
között. (Egyéni munkában narratív feladatok, majd megbeszélés. )
3. feladat
Tanulói tapasztalatok előhívása valamilyen megélt iskolai kultúráról:
egyéni munka, majd megbeszélések csoportmunkában.
4. feladat
Pedagógiai koncepciók és a jelképszerű megnyilvánulások: csoportmunkában
szimbólumok készítése, alkotása, megvitatása.
5. feladat
Egyéni vagy csoportmunkában összegyűjteni, hogy a szervezeti kultúra
milyen módon, milyen területeken hatja át az iskolák működését.
6. feladat
Terepgyakorlaton egy iskola szervezeti kultúrájának, illetve egyes
elemeinek feltárása, elemzése. (Csoportmunkában esettanulmány készítése. )
7. feladat
Iskolai terepgyakorlaton esettanulmány készítése. (Javaslatok: Különböző
pedagógiai értékek alapján működő iskolákról; különféle fenntartású iskolákról;
különböző méretű iskolákról. )
8. feladat
Esettanulmány készítése különböző iskolákban arról, hogy a szervezeti kultúrák
milyen szerepet töltenek be az iskolák belső világának alakulásában.