Irodalom

 

A pedagógiai mentálhigiéné mint a nevelés új értelmezési kerete. Beszélgetés a pedagógiai mentálhigiénéről Új Pedagógiai Szemle, 2001. 5. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2001-05-np-schuttler-pedagogiai Letöltve: 2006. február 15.

Bagdy Emőke és Wiesner Erzsébet (szerk., 2005): Szupervízió. Egyén – csoport – szervezet. Supervisio Hungarica, Budapest.

Barcy Magdolna és Szamos Erzsébet (2002): „Mediare necesse est”. A mediáció technikái és társadalmi alkalmazása. Animula, Budapest.

Buda Béla (2002): A mentálhigiéné szemléleti és gyakorlati kérdései. Animula, Budapest.

Erdélyiné Barakony Ilona – Kiss Ferenc – Pálnokné Pozsonyi Márta: A fejlesztő pedagógiai munka vizsgálata Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Új Pedagógiai Szemle, 2006. 2. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2006-02-mu-tobbek-fejleszto Letöltve: 2006. május 1.

Földes Petra: Segítő kortársak – kortárssegítők. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 10. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2001-10-mh-Foldes-Segito Letöltve: 2006. április 23.

Halász Gábor és Lannert Judit (szerk., 2003): Jelentés a magyar közoktatásról 2003. OKI, Budapest.

Hegyiné Ferch Gabriella: Tanárok az iskolapszichológiáról. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 2. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2001-02-mh-hegyine-tanarok Letöltve: 2006. február 15.

Horányi Annabella és Hoffmann Gertrúd (1999): Pszichológiai és pedagógiai szolgálat a Nevelési Tanácsadóban. Okker, Budapest.

Járó Katalin: Mit csinál iskolánkban az iskolapszichológus? Új Pedagógiai Szemle, 2003. 10. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2003-10-mu-jaro-mit Letöltve: 2006. február 15.

Kézdi Balázs (szerk., 1998): Iskolai mentálhigiéné. Pannónia Könyvek, Pécs.

Kósáné Ormai Vera – Ruskó György (1997): Új Pedagógiai Szemle, 1997. 9. szám http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=1997-09-fm-Tobbek-Iskolapszichologiai Letöltve: 2006. július 7.

Ligeti György: Konfliktus és szabályalkotás. Új Pedagógiai Szemle, 2000. 12. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2000-12-ta-ligeti-konfliktus Letöltve: 2006. április 24.

Ligeti György (2002): Gyújtós. Új Mandátum, Budapest.

Martonné Tamás Márta (2002): Fejlesztő pedagógia. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

Mihály Ildikó: Segítő szakmák jelenléte az iskolában: az iskolapszichológus szerepe a nemzetközi gyakorlatban. Új Pedagógiai Szemle, 2001. 2. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2001-02-vt-mihaly-segito Letöltve: 2006. február 15.

Serfőző Mónika és Somogyi Mónika (2004): Az iskola mint szervezet. In: N. Kollár Katalin és Szabó Éva (szerk.): Pszichológia pedagógusoknak. Osiris kiadó, Budapest, 451-471. p.

Szüdi János: A gyermekek, a tanulók és a szülők helyzete
a közoktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 2000. 12. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2000-12-ta-szudi-gyermekek letöltve: 2006. április 23.

Szüdi János: Házirendek a nevelési-oktatási intézményekben III. Új Pedagógiai Szemle, 2004. 10. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2004-10-ta-szudi-hazirendek Letöltve: 2006. április 23.

Virágné Katona Zsuzsanna: Kihívások és átalakulás a pedagógiai szakmai szolgáltatások és szakszolgálatok működésében. Új Pedagógiai Szemle, 2004. 6. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2004-06-ta-viragne-kihivasok Letöltve: 2006. április 23.

László Ágnes: A tanulók eltérő képességeihez való alkalmazkodás problémái az iskolarendszerben. Új Pedagógiai Szemle, 2004. 1. szám http://www. oki. hu/oldal. php?tipus=cikk&kod=2004-01-mu-laszlo-tanulok Letöltve: 2006. május 1.