Az alapfokú (1998). Az alapfokú művészetoktatás követelményei és tantervi programja. I-IV. Művelődési és Közoktatási Minisztérium. Budapest,
Angelus Iván ( é.n.): Táncoskönyv. A szerző kiadása. Budapest
Arisztotelész (2000): Poétika. Raabe Kiadó. Budapest
Augustinus, Aureluis (1987): Vallomások. Gondolat, Budapest
Bayer Judit (2005): Formához a tartalom. Az internetes kommunikáció sajátosságai a hagyományos médiához képest. In: Bayer József – Bajomi-Lázár Péter (szerk.): Globalizáció, média, politika. MTA Politikai Tudományok Intézete, Budapest, 139 – 150.
Borbáth Erika, dr.Gelencsér Katalin, Hazag Mihály, Kerekes László, Kiss László, Óváry István (2001) Szempontok és segédanyagok 'A kulturális javak védelméről és a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről' szóló 1997.évi CXL.törvény önkormányzati közművelődési feladatainak végrehajtásához. Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, Budapest.
Buckingham, David (2002): A gyermekkor halála után. Felnőni az elektronikus média világában. Helikon, Budapest
Buzinkay Géza (1993): Kis magyar sajtótörténet. Haza és Haladás Alapítvány, Budapest
Büki Péter – Szollár Zsuzsanna (2004): Speciális szükséglet?! Töprengések a gyermekvédelemről. Magánkiadás, Budapest.
Coubertin P.(1931) Sportpedagógia. Országos Testnevelési Tanács, Budapest
Csende Béla (1976): Békés-Tarhos. Városi Tanács. Békés
Dömsödy Andrea (2003): Könyvtár-pedagógia. Flaccus, Budapest
Eperjessy Gézáné(1981): Mire jó az egésznapos
nevelés? Tankönyvkiadó, Bp.
Fascie Bertalan (é.n.): Don Bosco nevelési
módszeréről. Budapest
Ferge Zsuzsa(1976):
Az iskolarendszer és az iskolai tudás meghatározottsága. Akadémiai Kiadó, Budapest
Földesiné Szabó Gyöngyi (1997): Faji előítélet és idegengyűlölet a magyar labdarúgó-stadionokban. Kalokagathia, 1-2.
Füle Sándor (2004): Napközi otthoni neveléstan. OKKER, Budapest
Gabnai Katalin (2005): Drámajáték 10-14 éveseknek. Színházas könyv I. Nemzeti Tankönyvkiadó
Hadas M. - Karády V. (1995): Futball és
társadalmi identitás. In: Replika, 89-119.
Hartai László – Muhi Klára
(2002): Mozgóképkultúra és médiaismeret
9-12. Korona Kiadó
Hatvani Erzsébet – Papházi Tibor (2004): Deviancia és szociális fogyatékosság. A javítóintézetekből elbocsátottak utánkövetéses vizsgálatának lehetőségei, tapasztalatai. In: Papházi Tibor (szerk., 2004): Javítóintézet, család, gyermekvédelem. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 117-174.
Hegedűs Judit (2004): Család – erőszak – iskola a fiatalkorú bűnelkövetők életében. In: Papházi Tibor (szerk.): Javítóintézet, család, gyermekvédelem. Kapocs könyvek. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 11-60.
Horányi Annabella, Hoffmann Gertrúd (1999): Pszichológiai és pedagógiai szolgálat a Nevelési Tanácsadóban. Okker Kiadó, Budapest
Hunyadi Zsuzsa (2004): A művelődési házak közönsége, helye, szerepe a kulturális fogyasztásban. Magyar művelődési Intézet, Budapest, (A "találkozások a kulturával" sorozat 1. sorozatszerk.: Kuti Éva)
Jánosi Sándor (1980): Játsszunk táncot! Népművelési Propaganda Iroda, Budapest
Kamarás István - Varga Csaba (1984) : Reformvár. JAK füzetek.7. Magvető Kiadó, Budapest.
Kamarás István (1994) Bensőséges bázisok – katolikus kisközösségek Magyarországon. Országos Közoktatási Intézet, Budapest
Kamarás István (1998): Krisnások Magyarországon. Iskolakultúra Könyvek, Budapest
Kamarás István(2005): Olvasásügy. Iskolakultúra Könyvek, Budapest
Karácsony Sándor (1941): A hegyi beszéd. Exodus, Budapest
Karácsony Sándor (2004): A magyarok istene. A vallásos nevelésről. Széphalom Könyvműhely, Budapest
Kästner, Erich (1976): A gyerekek másképpen olvasnak. In: Horgas-Levendel-Trencsényi: A gyerekek másképp olvasnak. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.
Kereszty Zsuzsa (1984): Bevezetés az egésznapos nevelőmunkába. Budapest, Tankönyvkiadó
KISZ KB Kulturális Osztály (1980): Tézisek az ifjúság szórakozásának néhány időszerű kérdéséről. http://www.archivnet.hu/rovat/nyomtat.pühtml?forraskod=205,2006. július 25
Kokas Klára (1972): Képességfejlesztés zenei neveléssel. Zeneműkiadó, Budapest
Komáromi Gabriella (1986):Gyermeklapok, magazinok, folyóiratok kamaszoknak. Pedagógiai Szemle. 11. 1078-1086.
Kósa Éva (2004): A média szerepe a gyerekek fejlődésében. In: Mindentudás Egyeteme. Kossuth Kiadó, Budapest
Kovalcsik Sándor (1987): A kultúra csarnokai. I-III. Művelődéskutató Intézet, Budapest
Kovácsné Bíró Ágnes (szerk. 2002): Alkotó emberek. Az amatőr művészeti mozgalmakról. NKÖM, Budapest
Lacziné Kása Zsuzsa (2005): Gazdaságos és hiánypótló többszintes ellátási forma a krízishelyzetben levők számára. http://www.ktk-ces.hu/laczine.pdf
Lastrego, C - Festa, F. (1983): Nézz, láss, kérdezz!. Gondolat, Budapest
Makai Éva (1999): Szétszakadt és meg nem font hálók. Iskolai gyermekvédelem a 90-es években. OKKER, Budapest
Mészáros György (2003): Techno-house szubkultúra és iskolai nevelés. Iskolakultúra, 9. 4-54.
Nagy Júlia (szerk.1984): Táborozni megyünk. (módszertani segédanyag gyűjtemény), Magyar Úttörők Szövetsége, Budapest
Nahalka István (2003): Túl a falakon. Oktatás-módszertani Kiskönyvtár. Gondolat, Budapest
Óvónők kincsestára – Módszertani kézikönyv (é.n.). Raabe Könyvkiadó, Budapest
Pataki Ferenc (2004): A Nékosz-legenda. Osiris, Budapest
Petrolay Margit (1970) : Az élőszótól az eleven betűig. In. Átmenetek iskoláskorig. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest,
Rabelais, Francois (1954): Gargantua és Pantagruel. Szépirodalmi Könyvkiadó, Budapest
Ranschburg Jenő (1993): Szeretet, erkölcs, autonomia. Integra-Projekt Kft., Budapest
Ritóók Zsigmond (1968) : Színház és stadion. Gondolat Kiadó, Budapest
Rókusfalvy Pál (1994): Sportpszichológia, Sport, Budapest
Rónainé F. Mária (szerk. 1994): Bölcsőde: Családdal a kisgyermekekért; Budapest, Családév Titkársága,
Ruzsonyi Péter (2003): A büntetés-végrehajtási korrekciós nevelés új irányzatai. BVOP, Budapest
Sík Sándor – Surján László (1992): Magyar cserkészvezetők könyve. Márton Áron Kiadó, Budapest
Simon István (1993): A kollégiumi tanár. ELTE, Budapest
Szapu Magda (2002): A zűrkorszak gyermekei. Mai ifjúsági csoportkultúrák. Századvég, Budapest
Szivák Judit (szerk. 2001): Minőség az óvodában. OKKER, Budapest
Szőllősi Gábor (2003): A gyermekjóléti szolgáltatás előzményei, közpolitikai kapcsolatai és funkciói. Család, gyermek, ifjúság
Tiszai A. - Falk, G. (1944): Rádióhallgatók Lexikona Budapest., 1944.
Tóth Boglárka (szerk.1999): Református ifjúsági vezetők kézikönyve MRE Zsinati Iroda, Budapest.
Török Péter (2004): Magyarországi vallási kalauz. Akadémiai Kiadó. Budapest
Tóth Imre(1984): Emlékezés egy népfőiskolára (1942-1982). A szerző kiadása.
Trencsényi László (1997) : Mozgalmak évada? = Új Pedagógiai Szemle. November
Trencsényi László (2005)
: Ha én felnőtt volnék, avagy egy gyerek-koncert tanulságai. Parlando. 5.
Trencsényi László (szerk. 2005): 10évkönyv az Általános művelődési központokról. ÁMKOE Budapest
Vaskúti András (2005): Kiskorúak a büntető igazságszolgáltatásban.
KJK Kerszöv, Budapest.
Vásárhelyi Tamás, Sinkó István (2004): Múzeum az iskolatáskában. Nemzeti
Tankönyvkiadó
Veczkó József (2002): Gyermek- és ifjúságvédelem. APC Stúdió, Gyula.
Vitányi Iván (1983): Vitairat a mai magyar művelődésről. Gondolat, Budapest
Voigt Vilmos (2004) : A vallási élmény története. Timp Kiadó, Budapest
Volentics Anna (1996): Gyermekvédelem és reszocializáció. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Weidenmann, Brend (1995): Sikeres tanfolyamok és szemináriumok. Professzionális tanulás felnőttekkel. Felnőttoktatás, továbbképzés és élethosszig tartó tanulás. FTE 18. IIZ DVV, Budapest, Pécs
Wermer, Anita (1988): a Tv-kor gyermekei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.