|
Az egyes irányzatokban alkalmazott sajátos ellenőrzési-értékelési formák
Az egyes irányzatokban alkalmazott sajátos ellenőrzési-értékelési formák | Ellenőrzés, értékelés | Waldorf-pedagógia | Nincs bukás, mivel az osztály sajátos, együtt fejlődő közösséget képez, melynek minden tanuló értékes tagja. Nics osztályzás, helyette egyénre szabott személyes szöveges értékelés. Év végén az osztálytanító személyre szóló verset készít minden tanulónak. Érettségi a 13 évfolyamot követően. | Montessori-pedagógia | Az eszközök önértékelésre épülnek, emellett a tanító/tanár is értékel, döntően szöveges értékelés, a tanulót önmagához viszonyítva.
| Dalton Plan | A tanulói fejlődés követése és értékelése "assignments" és "graph" (feladat- és ellenőrzőlap) segítségével, saját magához és vállalásaihoz viszonyított fejlődés, önértékelési képesség fejlesztése.
| Freinet-pedagógia | Szöveges értékelés, önértékelés fontossága; tanúsítvány a készségekről. Értékelés és önértékelés az egyéni munkaterv alapján, a tanulót önmagához viszonyítva. | Jenaplan- pedagógia | Önellenőrzés a feladatlapok, heti terv és didaktikai játékok segítségével. Kizárólag szöveges értékelés, szociális kompetenciák fejlődésének részletes szöveges értékelése.
|
| |