3. feladat
Műveletek a „Veszélyes kölykök” motívumaira
A. Melyek lennének egy „magyar változat” jellegzetes jegyei?
Készítsen „filmforgatókönyvet” mai magyar helyzetre a film nyomán:
- szereplők:
- helyzetek, konfliktusok
- megoldás
B. Képzelje el, hogy Ön a valóságban az egyik diákja a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének
Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!
C. Képzelje el, hogy Ön a valóságban a főszereplő tanár a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének!
Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!
D. Képzelje el, hogy Ön az iskolaigazgató a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetében!
Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!
E. Képzelje el, hogy Ön a valóságban szakértője, tanácsadója a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének!
Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!
F. Képzelje el, hogy Ön a valóságban pedagógiai kutatója a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének!
Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!
G. Találjon ki további mesélőket (pl. szülő, polgármester, miniszter stb.)!
H. Tartalomelemzés
Melyek voltak az előadott szövegekben előforduló közös szavak, kifejezések?
Melyek voltak az F. pontban megjelölt szereplő ( pedagógiai kutató ) által egyedül
használt, alkalmazott szavak, kifejezések?
Keresse ki ezen kifejezések értelmezését a Pedagógiai Lexikonban (vagy más pedagógiai,
neveléslélektani, nevelésszociológiai kézikönyv tárgymutatójában) (Egy lehetséges megoldás: hasonlítsa össze az 1967-ben, illetve az 1997-ben kiadott pedagógiai lexikon (vagy más különböző korokban készült pedagógiai szakmű) vonatkozó definícióit, értelmezéseit!