3. feladat

Műveletek a „Veszélyes kölykök” motívumaira

 

A. Melyek lennének egy „magyar változat  jellegzetes jegyei?

Készítsen „filmforgatókönyvet” mai magyar helyzetre a film nyomán:

-           szereplők:

-           helyzetek, konfliktusok

-           megoldás

 

B. Képzelje el, hogy Ön a valóságban az egyik diákja a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének

Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!

 

C. Képzelje el, hogy Ön a valóságban a főszereplő tanár a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének!

Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!

 

D. Képzelje el, hogy Ön az iskolaigazgató a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetében!

Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!

 

E. Képzelje el, hogy Ön a valóságban szakértője, tanácsadója a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének!

Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!

 

F. Képzelje el, hogy Ön a valóságban pedagógiai kutatója a maga választotta forgatókönyv valamelyik pedagógiai helyzetének!

Mesélje el, írja le az ő szemével a történteket!

 

G. Találjon ki további mesélőket (pl. szülő, polgármester, miniszter stb.)!

 

H. Tartalomelemzés

Melyek voltak az előadott szövegekben előforduló közös szavak, kifejezések?

Melyek voltak az F. pontban  megjelölt szereplő ( pedagógiai kutató ) által egyedül

használt, alkalmazott szavak, kifejezések?

Keresse ki ezen kifejezések értelmezését a Pedagógiai Lexikonban (vagy más pedagógiai, 

neveléslélektani, nevelésszociológiai kézikönyv tárgymutatójában) (Egy lehetséges megoldás: hasonlítsa össze az 1967-ben, illetve az 1997-ben kiadott pedagógiai lexikon (vagy más különböző korokban készült pedagógiai szakmű) vonatkozó definícióit, értelmezéseit!