1. feladat: Elemezze saját információszerzési, tájékozódási szokásait a hétköznapi életben (utazás, háztartás, szórakozás …)! Figyelje egy hétig saját tevékenységét és jegyezze fel azokat a helyzeteket, amikor információra volt szüksége! Írja fel azt is, hogy honnan szerezte meg!
2. feladat: Elemezze saját szakmai információszerzési szokásait! Milyen jellegű információkra szokott szüksége lenni? Milyen jellegű információk azok, amelyeket nem szükségből, hanem érdeklődésből szokott megszerezni. A két csoport információforrásai miben különböznek? Szakmai célú információszerzés alatt értse a tanuláshoz, szakjaihoz, szakmájához kapcsolódóakat. Ilyen szempontok szerint is hasonlítsa össze szokásait!
3. feladat: A hétköznapi és a szakmai információszerzési szokásaiban, céljaiban, tartalmában, eszközeiben melyek a hasonlóságok és a különbségek? Ezek más szintű információs műveltséget jeleznek az egyes területeken vagy a területek sajátosságaiból adódnak?
4. feladat: A 2. feladatot végezze el a félév végén is, lehetőleg a vizsgaidőszakban! Talált különbségeket? Miből adódnak azok?
5. feladat: A félév végén vegye elő a 2. feladat eredményeit, elemzését! Az itt következő fejezetek és féléves tanulmányai alapján fogalmazzon meg magának tanácsokat arra nézve, hogy mely szokásain kellene változtatni és mivel kellene kiegészíteni szakmai tájékozódási tevékenységrendszerét a hatékony tanulás és a pályára való felkészülés érdekében!