1. feladat: Csoportosítsa, az egyes információforrás típusait aszerint, hogy a pedagógia, az oktatás mely szereplőinek tájékozódását, munkáját segíthetik! Pl.: szülő, tanuló, pedagógiai kutató, neveléstörténész, iskolafenntartó, oktatásirányító, pedagógus, pedagógusképzésben résztvevő hallgató …
2. feladat: Mely típusú forrásokat használna fel a következő témák feltárásában, kutatások előkészítésében: iskolatörténet, települési szövegértési vizsgálat, egy oktatási módszer fogadtatása egy korszakban, a tantervi szabályozás változásai, iskolakötelezettség az egyes korszakokban …
3. feladat: Mely típusú forrásokat használna fel a következő szituációkban: egy tanulója pályaválasztását, iskolaválasztását kell segíteni, katalógusban kellene műveket találnia egy témában, tankönyvet kell választania a következő tanévre, pedagógusi kötelezettségeiről szeretne tájékozódni, szakmai konferenciákon szeretne résztvenni, iskolája jellemzőit szeretné összehasonlítani a megyei, országos átlagokkal, iskolája elmúlt éveinek eseményeiről, eredményeiről szeretne tájékozódni…
4. feladat: Azonosítsa be, készítsen pontos bibliográfiai leírást a szövegben csak „becenevükön” említett bibliográfiákról!
5. feladat: Próbálja meg megválaszolni a Másodlagos források alfejezet bevezetésében feltett kérdéseket! Milyen műfajú forrásokban fogja kezdeni a kutatást? Mely konkrét művekben? Melyekben találta meg végül a választ?