A neveléstörténeti kutatások azon túl, hogy a fenti
információforrásokat mind hasznosíthatják a kutatás témájától, céljától,
módszereitől függően, további nagyon sokféle forrást dolgozhatnak fel. A
neveléstörténeti források köre szinte végtelen. Ide sorolhatjuk a tárgyi
források közül különösen a korabeli taneszközöket, gyermekjátékokat, ruházatot,
épületeket, bútorzatot, művészeti alkotásokat, fényképeket. A szóbeli források
közül a népköltészetet, a korabeli hang- és filmfelvételeket, a dokumentum és
fiktív alkotásokat. De neveléstörténeti kutatások vonatkozásában az írásos
források köre is tágabb a fentieknél. Például ide sorolhatjuk a levéltári
forrásokat, jegyzőkönyveket, naplókat, emlékiratokat, leveleket, iskolai
dokumentumokat (pl.: órarend, bizonyítvány, tételsor, füzet, napló …), iskolai
dolgozatokat, filozófiai, szépirodalmi, egyházi, orvosi műveket,
aprónyomtatványokat. (Kéri, 2001, 31-44. p.) A neveléstörténeti kutatások
során a szakirodalmi másodlagos források is válhatnak elsődlegessé, ha a kor
tudományosságát, a korszak jellemzőit vizsgáljuk bennük.