Irodalom

 

101 memóriafejlesztő módszer. Budapest, Reader’s Digest.

 

Atkinson, R. L. – Atkinson, R. C. – Smith, E. E. – Bem, D. J. (1997): Pszichológia. Budapest, Osiris Kiadó

 

Bednorz, P. - Schuster, M. (2006): Bevezetés a tanulás lélektanába. Budapest, Medicina Könyvkiadó.

 

Cole, M. - Cole, Sh. R. (1998): Fejlődéslélektan. Budapest, Osiris Kiadó.

 

Dryden, G. - Vos, J. (2004): A tanulás forradalma. A tanulás és a gondolkodás forradalmi módszerei. 1. rész, Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó

 

Duncalf, B. (2001): Vizsgázz te is sikeresen! Budapest, KIT Képzőművészeti Kiadó.

 

Eysenck, M. W. - Keane, M. T. (1997): Kognitív pszichológia. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó

 

Kovácsné Sipos Márta (2003): A tanulás fortélyai. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

 

Kozéki Béla (1990): Az iskolai eredményesség képzelt és valós okairól. Köznevelés, 2. 6–7.

 

Nahalkáné Czédulás Margit - Gérnyi Ferencné - Nahalka István (2004): Tanulásmódszertan. Oktatási programcsomag a gimnáziumok és szakközépiskolák nyelvi előkészítő osztályai számára. Budapest, Budapesti Zrínyi Miklós Gimnázium és Szakközépiskola. (A teljes program megtalálható az elektronikus mellékletben.)

 

Metzig, W. - Schuster, M. (2003): Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony alkalmazásának módszerei. Budapest, Medicina Könyvkiadó,

 

Mező Ferenc (2002): A tanulás stratégiája. Debrecen, Pedellus Novitas Kft.

 

Réthy Endréné (2003): Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul?, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó

 

Schlögl, Attila (2000): Az ember feje nem káptalan? Emlékezetfejlesztés. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó

.

Schuster, M. (2005): Vizsgadrukk. A vizsgára történő felkészülés legeredményesebb módszerei. Budapest, Medicina Könyvkiadó, 148 p.

 

Szabó Mónika (2004): Motiváció. In: N. Kollár Katalin - Szabó Éva (Szerk.): Pszichológia pedagógusoknak. Budapest, Osiris Kiadó, Budapest. 169–191.

 

Tóth László (2000): Pszichológia a tanításban. Debrecen, Pedellus Tankönyvkiadó

 

Vajda Zsuzsanna (1999): A gyermek pszichológiai fejlődése. Budapest, Helikon Kiadó

Weiner, B. (1993): Az expektancia-érték elmélet attribúciós magyarázata. In: Barkóczi Ilona - Séra László (szerk.): Az emberi motiváció II. Humánspecifikus motiváció. Szöveggyűjtemény, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 202–221. p.

 

White, R. W. (1993): A motiváció fogalmának kritikai áttekintése: a kompetencia fogalma. In: Barkóczi Ilona - Séra László (szerk.): Az emberi motiváció II. Humánspecifikus motiváció. Szöveggyűjtemény, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 51–103.