2.2.3. Összefoglalás

 

Ennek a tanulási egységnek fontos célja volt, hogy feltárja a tanulási stratégiák és tanulási stílusok lényegét. Példán keresztül mutatta be, hogy a stratégia milyen tanulási taktikákból épülhet fel, és azt is, hogy az így kialakult tanulási szerkezet hogyan határozza meg a tanulás folyamatát.

Lehetővé vált, hogy a tanulási egység tanulmányozója megismerhessen néhány fontos tulajdonságot saját, már korábbi tanulásai során kialakított tanulási stílusáról: a konkrét-absztrakt, az aktív-reflektív, a vizuális-verbális és az analitikus-globális dimenziókban, illetve a konvergencia-divergencia és az alkalmazkodás-asszimilálás tudásjellemzőkhöz való viszonyában.

A mechanikus tanulás fogalmán keresztül mutatta be a tananyag a tanulási szokást és azt, hogy milyen okok vezethetnek az ilyen jellegű szokások kialakulásához.

A meghatározás szerkezetének leírása és a meghatározások létrehozásának begyakoroltatása pedig arra adott alkalmat, hogy elkerülhetővé váljon a mechanikus tanulás szokássá alakulása, így kizárhatóak legyenek annak az értelmes tanulást nehezítő káros következményei.