Irodalom

 

Bábosik István – M. Nádasi Mária (1975): A közvetett ráhatás a csoportmunkában. Pedagógiai Közlemények 16., Budapest, Tankönyvkiadó.

 

Bárdossy Ildikó - Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika (2002): A kritikai gondolkodás fejlesztése – Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Tanulási segédlet pedagógusok és pedagógusjelöltek számára a sajátélményű tanuláshoz. Pécs - Budapest, Pécsi Tudományegyetem

 

Bárdossy Ildikó- Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika (2003): Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában. Pécs, Pécsi Tudományegyetem BTK Tanárképző Intézet

 

Benda József (1984): Kiscsoportos oktatás a nemzetközi és hazai szakirodalomban (Belső műhelytanulmányok), Budapest, OPI

 

Benda József (1986): Kiscsoportos tanulásszervezési modellkísérlet, Budapest, OPI

 

Buzás László (1966): A csoportmunka időszerű kérdései. Pedagógiai Közlemények 1., Budapest, Tankönyvkiadó.

 

Buzás László (1967): Az „Új Iskola” pedagógiája. Pedagógiai Közlemények 7., Budapest, Tankönyvkiadó

 

Buzás László (1974): A csoportmunka, Budapest, Tankönyvkiadó

 

Csapó Benő (2002): A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet, Új Pedagógiai Szemle, 2., 38-45.

 

Deutsch, M. (1981): Az együttműködés és a versengés hatása a csoportfolyamatokra. In: Csepeli György (szerk.): A kísérleti társadalomlélektan főárama, Budapest, Gondolat Kiadó.

 

Fábián Zoltán (1967): A csoportfoglalkozások pedagógiai értékei, Pedagógiai Szemle, 6.

 

F. Várkonyi Zsuzsa (1995): Már százszor megmondtam, Veszprém, Coué Egyesület

 

Gordon, Th. (1990): A tanári hatékonyság fejlesztése. A T.E.T.-módszer, Budapest, Gondolat Kiadó

 

Hegedűs Gábor - Mayer Ágnes - Szécsi Tibor - Zombori Béla (2002): Projektpedagógia, Kecskemét, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar.

 

Hortobágyi Katalin (1991): Projekt kézikönyv. ALTERN füzetek 1., Budapest, OKI Iskolafejlesztési Központ

.

Horváth Attila (1994): Kooperatív technikák. Hatékonyság a nevelésben. ALTERN füzetek 7., Budapest, OKI Iskolafejlesztési Központ

 

Kagan, S. (2004): Kooperatív tanulás. Budapest, Ökonet Kft.

 

Kollár Katalin, N. (1997): Kooperáció az iskolában. In: Mészáros Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága, Budapest, ELTE Eötvös Kiadó, 207-222. p.

 

Kotschy Beáta (1997): Kooperatív tanulás. In: Báthory Zoltán – Falus Iván (szerk.): Pedagógiai Lexikon, II. kötet, Budapest, Keraban Könyvkiadó, 277-278.

 

Mihály Ildikó (2002): OECD-szakértők a kulcskompetenciákról, Új Pedagógiai Szemle, 6., 90-99.

 

Nádasi Mária, M. (2001): Adaptivitás az oktatásban, Pécs, Comenius Bt

 

Nádasi Mária, M. (2003a): Az oktatás szervezési módjai. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 360-384.

 

Nádasi Mária, M. (2003b): Projektoktatás. Oktatás-módszertani Kiskönyvtár V. Budapest, Gondolat Kiadói Kör - ELTE BTK Neveléstudományi Intézet

.

Nagy József (1994): Tanterv és személyiségfejlesztés, Educatio, 3., 367-380.

 

Nagy József (1997): Kompetenciamodell és nevelés, Iskolakultúra, 3., 71-77.

 

Nagy József (2000): XXI. század és nevelés, Budapest, Osiris Kiadó

 

Pukánszky Béla - Németh András (1994): Neveléstörténet, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó

 

Petriné Feyér Judit (2004): A problémaközpontú csoportmunka. Oktatás-módszertani Kiskönyvtár VI., Budapest, Gondolat Kiadói Kör - ELTE Neveléstudományi Intézet

 

Pfister Éva (2000): Személyiségfejlesztő csoportmunka a tanárképzésben, Pedagógusképzés, 1-2., 110-132.

 

Roeders, P. (1998): A hatékony tanulás titka. Budapest, Calibra Kiadó

 

Rychen, DominiqueHersch Salganik, Laura (eds.) (2001): Defining and Selecting Key Competencies. (Kulcskompetenciák meghatározása és kiválasztása), Seattle, Toronto, Bern, Göttingen, Hogrefe and Huber Publishers.

 

Szekszárdi Ferencné (1993): Változatok az erőszakmentes konfliktusmegoldásra I., II., Iskolakultúra, 1., 14-19.., Iskolakultúra, 8., 34-41.

 

Szekszárdi Ferencné (1995): Utak és módok. Pedagógiai kézikönyv a konfliktuskezelésről, Budapest, Magyar ENCORE Alapítvány

 

Vastagh Zoltán (szerk.) (1997,1998, 1999): Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában I., II., III. kötet, Pécs, JPTE Tanárképző Intézet Pedagógia Tanszék.