Irodalom
Bábosik István – M. Nádasi Mária (1975): A közvetett ráhatás a csoportmunkában. Pedagógiai Közlemények 16., Budapest, Tankönyvkiadó.
Bárdossy Ildikó - Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika (2002): A kritikai gondolkodás fejlesztése – Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Tanulási segédlet pedagógusok és pedagógusjelöltek számára a sajátélményű tanuláshoz. Pécs - Budapest, Pécsi Tudományegyetem
Bárdossy Ildikó- Dudás Margit - Pethőné Nagy Csilla - Priskinné Rizner Erika (2003): Kooperatív pedagógiai stratégiák az iskolában. Pécs, Pécsi Tudományegyetem BTK Tanárképző Intézet
Benda József (1984): Kiscsoportos oktatás a nemzetközi és hazai szakirodalomban (Belső műhelytanulmányok), Budapest, OPI
Benda József (1986): Kiscsoportos tanulásszervezési modellkísérlet, Budapest, OPI
Buzás László (1966): A csoportmunka időszerű kérdései. Pedagógiai Közlemények 1., Budapest, Tankönyvkiadó.
Buzás László (1967): Az „Új Iskola” pedagógiája. Pedagógiai Közlemények 7., Budapest, Tankönyvkiadó
Buzás László (1974): A csoportmunka, Budapest, Tankönyvkiadó
Csapó Benő (2002): A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet, Új Pedagógiai Szemle, 2., 38-45.
Deutsch, M. (1981): Az együttműködés és a versengés hatása a csoportfolyamatokra. In: Csepeli György (szerk.): A kísérleti társadalomlélektan főárama, Budapest, Gondolat Kiadó.
Fábián Zoltán (1967): A csoportfoglalkozások pedagógiai értékei, Pedagógiai Szemle, 6.
F. Várkonyi Zsuzsa (1995): Már százszor megmondtam, Veszprém, Coué Egyesület
Gordon, Th. (1990): A tanári hatékonyság fejlesztése. A T.E.T.-módszer, Budapest, Gondolat Kiadó
Hegedűs Gábor -
Mayer Ágnes - Szécsi Tibor - Zombori Béla (2002): Projektpedagógia, Kecskemét, Kecskeméti
Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar.
Hortobágyi Katalin (1991):
Projekt kézikönyv. ALTERN füzetek 1., Budapest, OKI
Iskolafejlesztési Központ
.
Horváth Attila (1994): Kooperatív
technikák. Hatékonyság a nevelésben. ALTERN füzetek 7.,
Budapest, OKI Iskolafejlesztési Központ
Kagan, S. (2004):
Kooperatív tanulás. Budapest, Ökonet Kft.
Kollár Katalin,
N. (1997): Kooperáció az iskolában. In: Mészáros
Aranka (szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága, Budapest, ELTE
Eötvös Kiadó, 207-222. p.
Kotschy Beáta (1997):
Kooperatív tanulás. In: Báthory Zoltán –
Mihály Ildikó
(2002): OECD-szakértők a kulcskompetenciákról, Új
Pedagógiai Szemle, 6., 90-99.
Nádasi
Nádasi
Nádasi
.
Nagy József
(1994): Tanterv és személyiségfejlesztés, Educatio, 3., 367-380.
Nagy József (1997):
Kompetenciamodell és nevelés, Iskolakultúra, 3., 71-77.
Nagy József
(2000): XXI. század és nevelés, Budapest, Osiris
Kiadó
Pukánszky Béla -
Németh András (1994): Neveléstörténet, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó
Petriné Feyér Judit (2004): A problémaközpontú csoportmunka. Oktatás-módszertani Kiskönyvtár VI., Budapest, Gondolat Kiadói Kör - ELTE Neveléstudományi Intézet
Pfister Éva (2000): Személyiségfejlesztő csoportmunka a tanárképzésben, Pedagógusképzés, 1-2., 110-132.
Roeders, P. (1998): A hatékony tanulás titka. Budapest, Calibra Kiadó
Rychen, Dominique – Hersch Salganik, Laura (eds.) (2001): Defining and Selecting Key Competencies. (Kulcskompetenciák meghatározása és kiválasztása), Seattle, Toronto, Bern, Göttingen, Hogrefe and Huber Publishers.
Szekszárdi Ferencné (1993): Változatok az erőszakmentes konfliktusmegoldásra I., II., Iskolakultúra, 1., 14-19.., Iskolakultúra, 8., 34-41.
Szekszárdi Ferencné (1995): Utak és módok. Pedagógiai kézikönyv a konfliktuskezelésről, Budapest, Magyar ENCORE Alapítvány
Vastagh
Zoltán (szerk.) (1997,1998, 1999): Kooperatív pedagógiai stratégiák az
iskolában I., II., III. kötet, Pécs, JPTE Tanárképző Intézet Pedagógia Tanszék.