10. feladat
Beszéljék meg kiscsoportban, hogy
a pszichológia és a pedagógia tanulása során hogyan élték meg eddig fogalmi
váltási folyamataikat! Mint jeleztük, a pedagógusjelöltek, illetve a pedagógia
szakosok is előzetes elképzelésekkel, létező „pedagógiaképpel” kezdik meg a
felsőoktatási intézményekben a tanulmányaikat, hiszen 12 éven keresztül
valójában tanulták a pedagógiát, természetesen olyat, amit ma a közoktatásban
el lehet sajátítani (el lehet lesni). Ez a pedagógia az esetek többségében
olyan sajátosságokkal rendelkezik, amelyek nem teszik kellően adaptívvá az
iskolai nevelés előtt álló új feladatok megoldásában. Vagyis az Önök
pedagógiai, pszichológiai képzése során egy fogalmi váltási folyamat játszódik
le, persze szerencsés esetben. Látják-e ennek a folyamatnak az elemeit? Mi
várható e tekintetben a további képzésük során? Mennyire következetes Önök
szerint ebből a szempontból a képzés? Hol tart ez a folyamat, és személyesen ki
hol látja magát egy elképzelt skálán?