3.2.2.3. Az alapképzésben fejlesztendő kompetenciák

 

Az új típusú, több szakaszból felépülő képzés a hallgatók számára a tanulási tevékenységeik megszervezése szempontjából rendelkezésre álló szabadság feltételezi, hogy a hallgató félévenként megtervezi, hogy miben akar fejlődni, a fejlődést dokumentálja, a félév végén értékeli.

A képzés kezdetén a feldolgozott témák esetleg csak később adnak a hallgató számára választ arra, hogy miért ezek a kiválasztott témák szolgálják az oktatási célok megvalósulását. A későbbiek során a hallgatók önmaguk is képesek a fejlődésüket leginkább elősegítő és az azt demonstráló témák kiválasztására.

A hallgató önelemzés eredményeként a félév elején értékeli (1-től 5-ig), hogy az alap- kompetenciák terén hol tart a fejlődésben (erősségek, gyengeségek). Megtervezi, hogy a következő időszakban miben, miért, hogyan akar fejlődni, a fejlődést dokumentálja, és a félév végén értékeli.

Az alapképzésben fejlesztendő kompetenciák:

 

ˇ        együttműködés;

ˇ        kommunikációs képesség;

ˇ        rugalmas viselkedésrepertoár;

ˇ        gyakorlati készségek;

ˇ        reflektivitás;

ˇ        mentális egészség.

 

Egy-egy tanegység tematikája, fejlesztési célkitűzései alapján a kompetenciák köre bővíthető.