3.2.2.3.
Az alapképzésben fejlesztendő kompetenciák
Az új típusú, több szakaszból felépülő képzés a hallgatók számára a tanulási tevékenységeik megszervezése szempontjából rendelkezésre álló szabadság feltételezi, hogy a hallgató félévenként megtervezi, hogy miben akar fejlődni, a fejlődést dokumentálja, a félév végén értékeli.
A képzés kezdetén a feldolgozott témák esetleg csak később adnak a hallgató számára választ arra, hogy miért ezek a kiválasztott témák szolgálják az oktatási célok megvalósulását. A későbbiek során a hallgatók önmaguk is képesek a fejlődésüket leginkább elősegítő és az azt demonstráló témák kiválasztására.
A hallgató önelemzés eredményeként a félév elején értékeli (1-től 5-ig), hogy az alap- kompetenciák terén hol tart a fejlődésben (erősségek, gyengeségek). Megtervezi, hogy a következő időszakban miben, miért, hogyan akar fejlődni, a fejlődést dokumentálja, és a félév végén értékeli.
Az alapképzésben fejlesztendő kompetenciák:
ˇ együttműködés;
ˇ kommunikációs képesség;
ˇ rugalmas viselkedésrepertoár;
ˇ gyakorlati készségek;
ˇ reflektivitás;
ˇ mentális egészség.
Egy-egy tanegység tematikája, fejlesztési célkitűzései alapján a kompetenciák köre bővíthető.