7. sz. melléklet
A Tanulási stratégia és tanulási
stílus című fejezethez
Tanulási
stílus kérdőív I.
Minden betűvel jelölt
csoportban négy állítást talál. Csoportonként rangsorolja ezeket: 4 pontot írva
ahhoz az állításhoz, amelyet magára nézve leginkább megfelelőnek tart, 1-et
ahhoz, amelyet a legkevésbé. Minden csoportban mind a négy sorszámot ki kell
osztania!
A |
|
1) Nagyon alaposan
végiggondolom, hogy miről szeretnék tanulni. |
___pont |
2) Tanuláskor vigyázok
arra, hogy nehogy túlságosan elmerüljek a tananyagban. |
___pont |
3) Csak úgy szeretek
tanulni, ha teljesen a tanulásnak adhatom magam. |
___pont |
4) Akkor tudok igazán
haladni a tanulásban, ha annak valamilyen praktikus célja van. |
___pont |
B |
|
1) Úgy érzem, nagyon könnyen
befogadom, amit hallok vagy olvasok. |
___pont |
2) Tanuláskor az új
ismereteket állandóan szembesítem a valósággal. |
___pont |
3) Csak elmélyülve és a
dolgokat gondosan elemezve szeretek tanulni. |
___pont |
4) Ha tanuláskor
ellentmondó állításokkal találkozom, nem akarom azonnal kideríteni, melyik az
igaz. |
___pont |
C |
|
1) Tanulás közben fontos
számomra a nyugodt, harmonikus környezet. |
___pont |
2) Tanuláskor figyelem a
többieket is. Érdekel, hogy mit csinálnak. |
___pont |
3) Mielőtt belekezdenék a
megoldásba, először szeretek elgondolkozni a problémán. |
___pont |
4) Legeredményesebbnek a
cselekedve tanulást tartom. |
___pont |
D |
|
1) Tanuláskor szívesen
elfogadom a tapasztaltabbak tanácsait. |
___pont |
2) A tanulás
vállalkozás. Nem mindig tudható előre, hogy a befektetett energia
megtérül-e. |
___pont |
3) A
tanulás előtt mérlegelni kell a lehetőségeket és következményeket. |
___pont |
4) Jó érzés, hogy érdekel
és értem is a körülöttem lévő világot. |
___pont |
E |
|
1) Alapvetően intuitív
vagyok. Gyakran találok rá a megoldásra, anélkül hogy tudnám, hogy csináltam. |
___pont |
2) A
tanulás eredményét nagyon fontosnak tartom. Csak úgy tudok tanulni, ha előre
tudom, mit és miért csinálok. |
___pont |
3) Szeretem logikusan
felépíteni a dolgokat. A problémamegoldás legérdekesebb része, amikor
meghatározom a lépéseket. |
___pont |
4) Tanuláskor nem fogadok
el állításokat. Kérdéseket teszek fel, hogy megértsem a dolgokat. |
___pont |
F |
|
1) A
tanulásnak az elvont, intellektuálisabb szakaszait jobban kedvelem, mint a
konkrét feladatokat. |
___pont |
2) Tanulás közben alaposan
megfigyelem magam is, a többieket is. |
___pont |
3) Az olyan tanulási helyzeteket kedvelem, amelyekben konkrét, a
valóságból vett, pontosan meghatározott
teendőim vannak. |
___pont |
4) Szeretem, ha a tanulás
megmozgatja minden képességemet, tulajdonságomat. |
___pont |
G |
|
1) Akkor érzem igazán
eredményesnek a tanulást, ha a tanultakat rögtön alkalmazni is tudom. |
___pont |
2) Akkor érzem igazán
eredményesnek a tanulást, ha már kellő távolságból tudom szemlélni a
dolgokat. |
___pont |
3) Akkor érzem igazán
eredményesnek a tanulást, ha tudom, amit tanulok, a jövőben hasznosíthatom. |
___pont |
4) A
tanulásnak belső szükségleteimet kell kielégítenie. |
___pont |
H |
|
1) Azt gondolom, hogy a
tapasztalatokból lehet a legtöbbet tanulni. |
___pont |
2) Az eredményes tanulás
legfontosabb feltétele a pontos, alapos megfigyelés. |
___pont |
3) A
legeredményesebb a döntően intellektuális elemekből felépülő tanulás. |
___pont |
4) A
legeredményesebb az a tanulás, amelyik a kézenfekvő helyett új megoldásokat
keres. |
___pont |
I |
|
1) Akkor a legeredményesebb a tanulásom, ha rendkívül intenzíven
foglalkozom egy dologgal, szinte
teljesen elmerülök benne. |
___pont |
2) Akkor legeredményesebb a
tanulásom, ha már távolságból szemlélem a dolgokat. |
___pont |
3) A
racionálisan megközelíthető dolgokat tudom a legeredményesebben megtanulni. |
___pont |
4) A tanulás folyamatában fontos annak
tudata, hogy tanulásomért egyedül én vagyok a felelős, más nem
végezheti ezt el helyettem. |
___pont |
Kolb, D. (1984) nyomán