16. sz. melléklet

 

 

Magyar nyelven megjelent tanulásmódszertan könyvek

 

 

A két csillaggal jelölt könyvek a felsőoktatásban résztvevőknek, illetve a felnőtteknek készültek.

 

**Balázs Sándor (2000): A pedagógiai kommunikációs képességek fejlesztésének elméleti és gyakorlati problémái, Budapest, OKKER.

**Balogh László (1997): Tanulási stratégiák és stílusok a fejlesztés pszichológiai alapjai, Debrecen, KLTE Pedagógiai-Pszichológiai Tanszék.

Bánréti Zoltán (1994): A lényeg: kiolvasható, Budapest, Korona Kiadó.

**Ben-Menachem, M. (1995): Vizsgaláz. DAN Könyvkiadó, Budapest.

**Collins, J. (2000): Tökéletes előadások, Scolar önfejlesztő program, Budapest, Scolar Kiadó.

Deákné B. Katalin (2001): Neked is lehet jobb jegyed! Tanulási módszerek, ötletek, Pápa, Deák és Társa Kiadó.

Deákné B. Katalin (2002): Minden kezdet nehéz. Az iskolakezdés problémái, Pápa, Deák és Társa Kiadó.

Deákné B. Katalin (1999): Kíváncsiak könyve. Intelligencia- és szókincsfejlesztő játékos feladatlapok 6-12 éves korú gyermekek számára, Pápa, Deák és Társa Kiadó.

**Deese, J. - Deese, E. K. (1992): Hogyan tanuljunk?, Budapest, Panem-McGraW-Hill.

**Dezső Zsigmondné (1974): A gyorsolvasás programozott tankönyve, Budapest, Közgazdasági és Jogi Kiadó.

**Dezső Zsigmondné (1985): A szellemi munka technikája, Budapest, OMIKK.

**Dryden, G. - Dr. Vos, J. (2004): A tanulás forradalma. 1. rész, Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.

**Dryden, G. - Dr. Vos, J. (2005): A tanulás forradalma. 2. rész, Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.

**Dudley, G. A (1999): Gyorsolvasás. A tananyag és az információk villámgyors befogadásának módszere, Budapest, Bioenergetic.

**Duncalf, B. (2001): Vizsgázz te is sikeresen!, Budapest, Képzőművészeti Kiadó.

**Fercsik Erzsébet (2003): Dolgozatírás – felsőfokon, Budapest, Krónika Nova Kiadó.

**Eco, U. (1994): Hogyan írjunk szakdolgozatot?, Budapest, Gondolat Kiadó.

Farkas Károly (2004): Gyorsolvasás - hatékony olvasás: Gazdaságos informálódás a nyomtatott és az elektronikusan megjelenített dokumentumokból, Budapest, APC Stúdió.

Fisher, R. (1999): Hogyan tanítsuk gyermekeinket tanulni?, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.

Fisher, R. (2000): Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni?, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.

Fisher, R. (2001): Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni játékkal, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.

Fisher, R. (2001): Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni történetekkel, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.

Fisher, R. (2003): Tanítsuk gyermekeinket gondolkodni erkölcsről és erényekről, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.

Fürstné Kólyi Erzsébet – Sipos Endre (1992): Hogyan is tanuljak? (Hasznos tanácsok tizenéveseknek és szüleiknek), Budapest, Honffy Kiadó.

Hevesi Mihály (2004): A nyelvtanulás művészetéről. Nyelvtanulóknak, nyelvtanároknak és másoknak, Szeged, Szépnap Könyvkiadó.

**Hills, C. M. (1992): Nem félünk a vizsgáktól!, Győr, Fabula Kiadó Kft.

**Horányi Katalin (2002): Tanuljunk tanulni, Budapest, Magyar Könyvklub, Budapest.

Katona András – Ládi László – Victor András (2005): Tanuljunk, de hogyan? Az iskolai szaktárgyak tanulása, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

Kerékgyártó Éva – Kórósi Kálmánné (2002): A tanulás tanítása, tanulása (Szokásrendszerek, tanulási technikák kialakítása, fejlesztése 1-4. osztályban), Komárom, Komárom – Esztegom Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézet.

Kerékgyártó Éva – Kórósi Kálmánné (2002): Feladatgyűjtemény a tanulási képesség fejlesztéséhez (1-4. osztály), Komárom, Komárom – Esztegom Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézet.

Kovácsné Sipos Márta (2003): A tanulás fortélyai, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

Kugemann, W. F. (1976): Megtanulok tanulni, Budapest, Akadémiai Kiadó.

**Lomb Kató (1995): Így tanulok nyelveket, Budapest, AQUA Kiadó.

**Metzig W. - Schuster M. (2003): Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony alkalmazásának módszerei, Budapest, Medicina.

**Mező Ferenc (2004): A tanulás stratégiája, Debrecen, Pedellus Novitas Kft.

**Mundsack, A. - Deese, J. - Deese, E. K. (2006): Hogyan tanuljunk? Kulcs a sikeres tanuláshoz, Budapest, Panem.

Oroszlány Péter (1998): Könyv a tanulásról, Budapest, AKG Kiadó.

Oroszlány Péter (1998): A tanulás tanítása. Tanári kézikönyv, Budapest, AKG Kiadó.

**Oroszlány Péter (1992): 15 nyújtózkodás a tudás almájáért. Háromhetes program a tanulási hatékonyság fejlesztésére, Budapest, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft. Oktatási Osztálya.

Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan oktatócsomag, Budapest, AKG Kiadó.

**Roeders, P. (1995): A hatékony tanulás titka, Budapest, Calibra Kiadó.

Reid, S. (1990): Fejleszd a memóriád!, Budapest, Novotrade Kiadó.

Réthy Endréné (2004): Önismereti alapok. Emberismeret 13 éveseknek, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

Rudnianski, J. (1974): Hogyan tanuljak?, Budapest, Tankönyvkiadó.

Schatz, T. (2003): Te másképp gondolod? A kreativitás jellemzői és fejlesztési lehetőségei, Pápa, Deák és Társa Kiadó.

Schlögl Attila (2000): Az ember feje nem káptalan? Emlékezetfejlesztés, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.

**Schuster, M. (2005): Vizsgadrukk. A vizsgára történő felkészülés legeredményesebb módszerei, Budapest, Medicina.

Szabó Ferenc (1993): Gyorsolvasás - hatékony olvasás, Budapest, Gondolat Kiadó.

**Szitó Imre (1987): A tanulási stratégiák fejlesztése. Iskolapszichológia 2., Budapest, ELTE.

Tobias, C. U. (2000): Így tanulnak ők. Fedezze fel gyermeke erősségeit és építsen azokra, Budapest, Association of Christian Schools International, Keresztény Alapítvány.

Trencsényi Borbála (1993): Az értelemig és tovább. Bevezetés az irodalmi szövegek olvasásába. Feladatsor és szöveggyűjtemény középiskolásoknak, Budapest, AKG Alapítvány.

Varga Katalin Gimnázium Studium Generale munkaközössége (é. n.): Studium Generale munkafüzet és Studium Generale tanári kézikönyv, Szolnok, Varga Katalin Gimnázium.

Weihreter, H. (2001): Figyelj oda jobban! A koncentrálóképesség zavarai és a fejlesztés lehetőségei, Pápa, Deák és Társa Kiadó.

** Weiss, D. H. (1989): Hogyan tartsunk hatásos beszédet?, Budapest, Park Kiadó.