16. sz. melléklet
Magyar
nyelven megjelent tanulásmódszertan könyvek
A két csillaggal jelölt könyvek a felsőoktatásban résztvevőknek, illetve a felnőtteknek készültek.
**Balázs Sándor (2000): A pedagógiai kommunikációs képességek
fejlesztésének elméleti és gyakorlati problémái, Budapest, OKKER.
**Balogh László (1997): Tanulási stratégiák és stílusok a
fejlesztés pszichológiai alapjai, Debrecen, KLTE Pedagógiai-Pszichológiai
Tanszék.
Bánréti Zoltán (1994): A lényeg: kiolvasható,
Budapest, Korona Kiadó.
**Ben-Menachem,
M. (1995): Vizsgaláz. DAN Könyvkiadó, Budapest.
**Collins,
J. (2000): Tökéletes előadások, Scolar önfejlesztő
program, Budapest, Scolar Kiadó.
Deákné B. Katalin (2001): Neked is lehet jobb jegyed!
Tanulási módszerek, ötletek, Pápa, Deák és Társa Kiadó.
Deákné B. Katalin (2002): Minden kezdet nehéz. Az iskolakezdés
problémái, Pápa, Deák és Társa Kiadó.
Deákné B. Katalin (1999): Kíváncsiak könyve. Intelligencia-
és szókincsfejlesztő játékos feladatlapok 6-12
éves korú gyermekek számára,
Pápa, Deák és Társa Kiadó.
**Deese,
J. - Deese, E. K. (1992): Hogyan
tanuljunk?,
Budapest, Panem-McGraW-Hill.
**Dezső Zsigmondné
(1974): A gyorsolvasás programozott tankönyve, Budapest, Közgazdasági és
Jogi Kiadó.
**Dezső Zsigmondné
(1985): A szellemi munka technikája, Budapest, OMIKK.
**Dryden,
G. - Dr. Vos, J. (2004): A tanulás
forradalma. 1. rész, Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
**Dryden,
G. - Dr. Vos, J. (2005): A tanulás
forradalma. 2. rész, Budapest, Bagolyvár Könyvkiadó.
**Dudley,
G. A (1999): Gyorsolvasás. A tananyag és az információk villámgyors
befogadásának módszere, Budapest, Bioenergetic.
**Duncalf,
B. (2001): Vizsgázz te is sikeresen!, Budapest, Képzőművészeti Kiadó.
**Fercsik
Erzsébet (2003): Dolgozatírás – felsőfokon, Budapest, Krónika Nova
Kiadó.
**Eco,
U. (1994): Hogyan írjunk szakdolgozatot?, Budapest, Gondolat Kiadó.
Farkas Károly (2004): Gyorsolvasás - hatékony olvasás: Gazdaságos informálódás a
nyomtatott és az elektronikusan megjelenített dokumentumokból, Budapest, APC
Stúdió.
Fisher, R. (1999): Hogyan tanítsuk
gyermekeinket tanulni?,
Budapest, Műszaki Könyvkiadó.
Fisher, R. (2000): Hogyan tanítsuk
gyermekeinket gondolkodni?,
Budapest, Műszaki Könyvkiadó.
Fisher, R. (2001): Tanítsuk gyermekeinket
gondolkodni játékkal, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.
Fisher, R. (2001): Tanítsuk gyermekeinket
gondolkodni történetekkel, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.
Fisher, R. (2003): Tanítsuk gyermekeinket
gondolkodni erkölcsről és erényekről, Budapest, Műszaki Könyvkiadó.
Fürstné Kólyi Erzsébet
– Sipos Endre (1992): Hogyan is tanuljak? (Hasznos
tanácsok tizenéveseknek és szüleiknek), Budapest, Honffy
Kiadó.
Hevesi Mihály (2004): A nyelvtanulás művészetéről. Nyelvtanulóknak,
nyelvtanároknak és másoknak, Szeged, Szépnap Könyvkiadó.
**Hills, C. M. (1992): Nem félünk a
vizsgáktól!,
Győr, Fabula Kiadó Kft.
**Horányi Katalin (2002): Tanuljunk
tanulni, Budapest, Magyar Könyvklub, Budapest.
Katona András – Ládi László – Victor András (2005): Tanuljunk, de hogyan? Az iskolai
szaktárgyak tanulása, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.
Kerékgyártó Éva – Kórósi Kálmánné
(2002): A tanulás tanítása, tanulása (Szokásrendszerek, tanulási technikák
kialakítása, fejlesztése 1-4. osztályban), Komárom, Komárom – Esztegom Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézet.
Kerékgyártó Éva – Kórósi Kálmánné
(2002): Feladatgyűjtemény a tanulási képesség fejlesztéséhez (1-4.
osztály), Komárom, Komárom – Esztegom Megyei Önkormányzat
Pedagógiai Intézet.
Kovácsné Sipos
Márta (2003): A tanulás fortélyai, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.
Kugemann, W. F. (1976): Megtanulok
tanulni, Budapest, Akadémiai Kiadó.
**Lomb Kató (1995): Így tanulok nyelveket, Budapest, AQUA
Kiadó.
**Metzig W. - Schuster
M. (2003): Tanuljunk meg tanulni! A tanulási stratégiák hatékony
alkalmazásának módszerei, Budapest, Medicina.
**Mező Ferenc (2004): A tanulás stratégiája, Debrecen, Pedellus
Novitas Kft.
**Mundsack, A. - Deese, J. - Deese, E. K. (2006): Hogyan
tanuljunk? Kulcs a sikeres tanuláshoz, Budapest, Panem.
Oroszlány Péter (1998): Könyv a tanulásról, Budapest, AKG
Kiadó.
Oroszlány Péter (1998): A tanulás tanítása. Tanári kézikönyv,
Budapest, AKG Kiadó.
**Oroszlány Péter (1992): 15
nyújtózkodás a tudás almájáért. Háromhetes program a tanulási hatékonyság
fejlesztésére, Budapest, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Továbbképző Kft.
Oktatási Osztálya.
Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan
oktatócsomag, Budapest, AKG Kiadó.
**Roeders,
P. (1995): A hatékony tanulás titka, Budapest, Calibra
Kiadó.
Reid, S. (1990): Fejleszd a memóriád!, Budapest,
Novotrade Kiadó.
Réthy Endréné
(2004): Önismereti alapok. Emberismeret 13 éveseknek, Budapest, Nemzeti
Tankönyvkiadó.
Rudnianski, J. (1974): Hogyan tanuljak?, Budapest,
Tankönyvkiadó.
Schatz, T. (2003): Te másképp gondolod? A
kreativitás jellemzői és fejlesztési lehetőségei, Pápa, Deák és Társa
Kiadó.
Schlögl Attila (2000): Az ember feje nem
káptalan? Emlékezetfejlesztés, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó.
**Schuster,
M. (2005): Vizsgadrukk. A vizsgára történő felkészülés legeredményesebb
módszerei, Budapest, Medicina.
Szabó Ferenc (1993): Gyorsolvasás - hatékony olvasás, Budapest, Gondolat
Kiadó.
**Szitó
Imre (1987): A tanulási stratégiák fejlesztése. Iskolapszichológia 2., Budapest,
ELTE.
Tobias, C. U. (2000): Így tanulnak ők.
Fedezze fel gyermeke erősségeit és építsen azokra, Budapest, Association of Christian Schools International, Keresztény Alapítvány.
Trencsényi Borbála (1993): Az értelemig és
tovább. Bevezetés az irodalmi szövegek olvasásába. Feladatsor és
szöveggyűjtemény középiskolásoknak, Budapest, AKG Alapítvány.
Varga Katalin Gimnázium Studium Generale munkaközössége
(é. n.): Studium Generale
munkafüzet és Studium Generale
tanári kézikönyv, Szolnok, Varga Katalin Gimnázium.
Weihreter, H. (2001): Figyelj oda jobban! A
koncentrálóképesség zavarai és a fejlesztés lehetőségei, Pápa, Deák és Társa
Kiadó.
** Weiss,
D. H. (1989): Hogyan tartsunk hatásos beszédet?, Budapest, Park Kiadó.