Irodalom

 

Bábosik István (2003): Alkalmazott neveléselmélet. OKKER Kiadó, Budapest.

 

Bábosik István (2004): Neveléselmélet. Osiris Kiadó, 12. l.

 

Budai Ágnes (szerk.( (2000): A képzés folytatása. Új Pedagógiai Szemle, 12.sz. 120-127. l.

 

Carvez,S.Ch.-Scheier,M.F. (1998): Személyiségpszichológia. Osiris Kiadó, Budapest. 339-340.l.

 

Gage,N.L.-Berliner,D.C, (1986): Pädagogische Psychologie. Beltz, Weinheim-Basel. 257-260.l.

 

Garnitshnig,K. (2003): Schulische Integrationeine Herausforderung zur Innovation. In.: István Bábosik-Richard Olechowski (Hrsg.): Lehren-Lernen-Prüfen. Peter Lang, Frankfurt am Main. 59-77.l.

 

Garnitschnig, K.-Khan-Svik,G. (2003): Aktív tanulás. A sikeres oktatásszervezés aspektusai. In: István Bábosik-Richard Olechowski (szerk.) i.m. 136-149.l.

 

Gordon,T. (1996): Tanítsd gyermeked önfegyelemre. ASSERTIV Kiadó, Budapest

 

Husén,T.-Postlethwaite,T.N. (ed) (1994): The International Encyclopedia of Education. Vol.8. New York, 6576-6579.l.

 

Komenczi Bertalan (2001/a): Közös európai oktatás-fejlesztési célitűzések 2001 tavaszán. Új Pedagógiai Szemle, 4.sz. 128-134.l.

 

Komenczi Bertalan (2001/b): Az Európai Bizottság memoranduma az egész életre kiterjedő tanulásról. Új Pedagógiai Szemle, 6.sz. 122-132.l.

 

Meinber (1988): Das Menschenbild der Modernen Erziehungswissenschaft. Darmstadt. 318.l.

 

Nagy László (1972): Irányok és törekvések az alkotó munka terén. In.: Nagy László válogatott pedagógiai művei. Szerk. Nagy Sándor. Tankönyvkiadó, Budapest, 193-203.l.

 

Nádasi Mária, M. (2001): Adaptivitás az oktatásban. Comenius Bt., Pécs.

 

Olechowski,R.(2003): Alternatív teljesítményértékelés – az iskola humanizálása. In.: István BábosikRichard Olechowski (szerk.): Tanítás-tanulás-értékelés. Peter Lang, Frankfurt Am Main. 215-235.l.

 

Persy,E. (203): Motiváció a tanítási-tanulási folyamatban. In.: István Bábosik-Richard Olechowski (szerk.) i.m. 78-93.l.

 

Réthy Endréné (2004): Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul? Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

 

Rieder,K. (2003): A nonverbális kommunikáció az oktatásban. In.: István Bábosik-Richard Olechowski (szerk.) i.m. 175-188.l.

 

Ruzsonyi Péter (1998): A destruktív életvezetés kialakulását előidéző tényezők In.: Bábosik István-Széchy Éva (szerk.): Új tehetségek és kutatási Eredmények a hazai neveléstudományban. Pro Educatione Gentis Hungariae Alapítvány, Budapest. 210-223.l.

 

Szabó Balázs Gábor (2000): Az iskola előtti nevelés és az alapfokú oktatás az Európai Unióban. Új Pedagógiai Szemle; 2.sz.  118-119.l.

 

Szemere Pál (2001): Gondolkodjunk Európában. Az európai dimenzió a Tantervben. Új Pedagógiai Szemle, 4.sz. 111-127.l.

 

Wittroch,M.C. (1978): The cognitive movement in instruction. Educational Psychologist, no 13. 26.l.