1.,
2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
1. feladat
Hogyan függnek össze a
szocializáció és a nevelés folyamatai?
2. feladat
Mit jelent az, hogy a
nevelés történetileg meghatározott társadalmi jelenség?
3. feladat
Milyen módon alkalmazható
Niklas Luhmann társadalomelemzési modellje a szocializációs és
nevelési-képzési-oktatási folyamatok vizsgálatára?
4. feladat
Mi a társadalmi hatások
jelentősége a személyiségfejlődésben?
5. feladat
Hogyan változik a
réteg-hovatartozás hatása a szocializációra?
6. feladat
Hogyan függ össze a
társadalmi mobilitás a neveléssel-képzéssel-oktatással?
7. feladat
Milyen veszélyeit ismeri a
szociologizmusnak?
8. feladat
Milyen veszélyek rejlenek a
társadalmi élet túlzott pedagogizálásában? Észlel-e ilyen veszélyeket személyes
környezetében?
9. feladat
Vesse össze a funkcionalista
és az interakcionlista közelítésmódokat? Milyen előnyei vannak az
interakcionalista megközelítésnek a funkcionalistával szemben?
10. feladat
Melyek azok a témák, amelyek
kutatásával a neveléstudomány a leginkább hozzájárulhat társadalom és nevelés
kölcsönviszonyának feltárásához és megértéséhez?