Feladatok

 

            1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

 

  1. feladat

Az alábbiakban lát egy képet, kérjük, hogy nézze meg, és válaszoljon a kérdésekre!

 

Pieter Brueghel: Gyermekjátékok

 

  1. feladat

Gyűjtsön olyan műalkotásokat, melyek:

  1. feladat

Keressen az otthoni családi fotók között testvérkapcsolatot megmutató képeket! Beszélgessenek róla!

  1. feladat

Keressen egy olyan családi fotót, mely a szülő-gyerek viszonyt ábrázolja! Mit fejez ki a kép Ön szerint? Találja meg ennek a párját valamely művészeti alkotásban!

  1. feladat

Milyen az idős ember? Gyűjtsön olyan ábrázolásokat, melyek különböző tevékenység közben láttatják őket!

  1. feladat

Gondolja át és fogalmazza meg, hogy melyek lehetnek azok a veszteségek, melyeket a különböző paranormatív krízisekben lévő családok megélhetnek. Vegyen figyelembe különböző szempontokat (például a szülők oldaláról, a gyermekek oldaláról, a család egésze oldaláról)! Keressen a különböző veszteségek orvoslására lehetőségeket! Mit gondol, melyik problémát tudná pedagógusként segíteni, hogyan tudna közbenjárni, milyen segítségeket lehetne kapni a különböző intézményektől?

  1. feladat

Keressen olyan képeket, melyek Ön szerint jól szimbolizálják a különböző paranormatív krízisben lévő családokat! (A képek akár a természeti vagy a kreált környezetről szóló képek lehetnek, nem feltétlenül csak embereket ábrázoló képek.)

  1. feladat

Ha a család támogató funkcióit nem működteti kellőképpen, akkor az iskola hogyan tudja kiegészíteni, pótolni ezeket?

  1. feladat

Gondolja át egy gyermek útját születéstől családalapításig! A család fejlődésének különböző szakaszaiban milyen nehézségekkel kell megküzdenie a családnak és mikkel a gyermeknek? Ön hogyan tudna segíteni pedagógusként ennek a fiatalnak a felmerülő kérdésekben, problémákban?

  1. feladat

Készítse el saját családjának családfáját!

  1. feladat

Találjon ki egy családot, mutassa be a családon belüli szerepeket rajzok, élőszobor segítségével!

  1. feladat

Készítsen interjút egy osztályfőnökkel a családdal való kapcsolattartás problémáiról!

  1. feladat

Kérjük, hogy olvassa el az alábbi valódi ellenőrzői beírásokat! Miként vélekedik a szülő – pedagógus kapcsolat minőségéről? Mi a véleménye a tanár által beírtakról?

  1. feladat

Élőszoborként jelenítsék meg a következő eseményeket, érzelmeket, a csoport többi tagja, találja ki! Féltelek, szeretlek, elegem van belőled, jó lenne, ha velem jönnél.

  1. feladat

Miként értelmezi az alábbi szituációt? Szülő gyermekéhez, amikor az beleszól a felnőttek társalgásába: „TE ezt nem tudhatod, túl fiatal vagy hozzá. Majd ha nagy leszel, talán te is megérted.”

  1. feladat

Rajzoljon fel egy lapra egy vonalat, amely élete eddigi alakulását ábrázolja, addig a pontig, ahol jelenleg van. Ez a vonal egy lázgörbéhez hasonlatos, amely élete alakulását jellemzi fordulópontjaival, magas és mélypontjaival egyaránt. Nem az objektivitáson van a hangsúly, hanem azon, hogy hogyan érzékeli eddigi fejlődését magánéletébe és hivatásába. A rajzolás után gondolja végig és válaszolja meg a következő kérdéseket:

  1. feladat

Az alábbiak versrészlet mit fejez ki?

 

Ingrid Sjöstrand: Mamának este nincs ideje

„Mamának este nincs ideje a gyerekekre,

és pap, ő is rosszul áll idővel,

és a nővérem,

neki aztán semmi ideje taknyos kölykökre.

A könyvtáros néninek nincs ideje beszélgetni velem,

mert annyian jönnek könyvért.

Csak a részeg, öreg bácsinak

a könyvtár előtt,

annak van ideje beszélgetni

a gyerekekkel.

Még jó, hogy a részeg, öreg bácsira

nincs ideje senkinek se.”

 


  1. feladat

Az alábbiakban egy táblázatot lát, amely az elmúlt néhány év válási statisztikáit látja. Kérjük, elemezze a táblázatot! Mi lehet az oka a számarányok változásainak?

 

Évszám

Válások száma

1995

22317

1996

19882

1997

22213

1998

22655

1999

22417

2000

20892

2001

21026

2002

21833

2003

21283

 

  1. feladat

Olvassa el az alábbi verset! A vers segítségével ismertesse a válás hatását a gyermekre!

Ranschburg Jenő: Mágia

Emlékszem rá, egyszer megvert apu,
mert rossz voltam. Sarokba állított.
Sírtam, s gyűlöltem őt nagyon,
mert közben ásított.

A könnyeimmel köröket rajzoltam fel a falra,
s titkos jelt a körökre,
ne verjen meg többé soha,
és tűnjön el örökre!

Most nincs velünk. Elment
nagyon sok napja már,
s az oviban utálom azt, akit
este az apja vár.

Anyu azt mondja, itthagyott,
de eljön majd, ha véget ér a per.
Csak én tudom, miattam nem jöhet,
hisz én tüntettem el!