Feladatok

 

 

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

 

1. feladat

Szervezeti személyigazolvány készítése (Egyéni munka szemináriumon, vagy terepmunka csoportban. ) Néhány szempont: mit jelent az iskola, mint szervezet? Milyen adatokat tartalmazzon? (Tanár által megadott szempontok, vagy közösen kialakítottak. ) Például: A szervezet neve; Tevékenységi területek; A szervezet tagjai, szerepei; Tagok száma; Szerkezet; Kulcsfontosságú események; Külső hatások; Stabilitás; instabilitás, stb. (Lásd: Szervezetmenedzsment, 2000, 11. )

 

2. feladat

Saját nézetek előhívása a szervezeti kultúráról szemináriumi körülmények között. (Egyéni munkában narratív feladatok, majd megbeszélés. )    

 

3. feladat

Tanulói tapasztalatok előhívása valamilyen megélt iskolai kultúráról: egyéni munka, majd megbeszélések csoportmunkában.

 

4. feladat

Pedagógiai koncepciók és a jelképszerű megnyilvánulások: csoportmunkában szimbólumok készítése, alkotása, megvitatása.

 

5. feladat

Egyéni vagy csoportmunkában összegyűjteni, hogy a szervezeti kultúra milyen módon, milyen területeken hatja át az iskolák működését.

 

6. feladat

Terepgyakorlaton egy iskola szervezeti kultúrájának, illetve egyes elemeinek feltárása, elemzése. (Csoportmunkában esettanulmány készítése. )

 

7. feladat

Iskolai terepgyakorlaton esettanulmány készítése. (Javaslatok: Különböző pedagógiai értékek alapján működő iskolákról; különféle fenntartású iskolákról; különböző méretű iskolákról. )

 

8. feladat

Esettanulmány készítése különböző iskolákban arról, hogy a szervezeti kultúrák milyen szerepet töltenek be az iskolák belső világának alakulásában.