Irodalom

 

Az alapfokú (1998). Az alapfokú művészetoktatás követelményei és tantervi programja. I-IV. Művelődési és Közoktatási Minisztérium. Budapest,

Angelus Iván ( é.n.): Táncoskönyv. A szerző kiadása. Budapest

Arisztotelész (2000): Poétika. Raabe Kiadó. Budapest

Augustinus, Aureluis (1987): Vallomások. Gondolat, Budapest

Bayer Judit (2005): Formához a tartalom. Az internetes kommunikáció sajátosságai a hagyományos médiához képest. In: Bayer József – Bajomi-Lázár Péter (szerk.): Globalizáció, média, politika. MTA Politikai Tudományok Intézete, Budapest, 139 – 150.

Borbáth Erika, dr.Gelencsér Katalin, Hazag Mihály, Kerekes László, Kiss László, Óváry István (2001) Szempontok és segédanyagok 'A kulturális javak védelméről és a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről' szóló 1997.évi CXL.törvény önkormányzati közművelődési feladatainak végrehajtásához. Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma, Budapest.

Buckingham, David (2002): A gyermekkor halála után. Felnőni az elektronikus média világában. Helikon, Budapest

Buzinkay Géza (1993): Kis magyar sajtótörténet. Haza és Haladás Alapítvány, Budapest

Büki Péter – Szollár Zsuzsanna (2004): Speciális szükséglet?! Töprengések a gyermekvédelemről. Magánkiadás, Budapest.

Coubertin P.(1931) Sportpedagógia. Országos Testnevelési Tanács, Budapest

Csende Béla (1976): Békés-Tarhos. Városi Tanács. Békés

Dömsödy Andrea (2003): Könyvtár-pedagógia. Flaccus, Budapest

Eperjessy Gézáné(1981): Mire jó az egésznapos nevelés? Tankönyvkiadó, Bp.

Fascie Bertalan (é.n.): Don Bosco nevelési módszeréről. Budapest

Ferge Zsuzsa(1976): Az iskolarendszer és az iskolai tudás meghatározottsága. Akadémiai Kiadó, Budapest

Földesiné Szabó Gyöngyi (1997): Faji előítélet és idegengyűlölet a magyar labdarúgó-stadionokban. Kalokagathia, 1-2.

Füle Sándor (2004): Napközi otthoni neveléstan. OKKER, Budapest

Gabnai Katalin (2005): Drámajáték 10-14 éveseknek. Színházas könyv I. Nemzeti Tankönyvkiadó

Hadas M. - Karády V. (1995): Futball és társadalmi identitás. In: Replika, 89-119.

Hartai LászlóMuhi Klára (2002): Mozgóképkultúra és médiaismeret 9-12. Korona Kiadó

Hatvani Erzsébet – Papházi Tibor (2004): Deviancia és szociális fogyatékosság. A javítóintézetekből elbocsátottak utánkövetéses vizsgálatának lehetőségei, tapasztalatai. In: Papházi Tibor (szerk., 2004): Javítóintézet, család, gyermekvédelem. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 117-174.

Hegedűs Judit (2004): Család – erőszak – iskola a fiatalkorú bűnelkövetők életében. In: Papházi Tibor (szerk.): Javítóintézet, család, gyermekvédelem. Kapocs könyvek. Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest. 11-60.

Horányi Annabella, Hoffmann Gertrúd (1999): Pszichológiai és pedagógiai szolgálat a Nevelési Tanácsadóban. Okker Kiadó, Budapest

Hunyadi Zsuzsa (2004): A művelődési házak közönsége, helye, szerepe a kulturális fogyasztásban. Magyar művelődési Intézet, Budapest, (A "találkozások a kulturával" sorozat 1. sorozatszerk.: Kuti Éva)

Jánosi Sándor (1980): Játsszunk táncot! Népművelési Propaganda Iroda, Budapest

Kamarás István - Varga Csaba (1984) : Reformvár. JAK füzetek.7. Magvető Kiadó, Budapest.

Kamarás István (1994) Bensőséges bázisok – katolikus kisközösségek Magyarországon. Országos Közoktatási Intézet, Budapest

Kamarás István (1998): Krisnások Magyarországon. Iskolakultúra Könyvek, Budapest

Kamarás István(2005): Olvasásügy. Iskolakultúra Könyvek, Budapest

Karácsony Sándor (1941): A hegyi beszéd. Exodus, Budapest

Karácsony Sándor (2004): A magyarok istene. A vallásos nevelésről. Széphalom Könyvműhely, Budapest

Kästner, Erich (1976): A gyerekek másképpen olvasnak. In: Horgas-Levendel-Trencsényi: A gyerekek másképp olvasnak. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest.

Kereszty Zsuzsa (1984): Bevezetés az egésznapos nevelőmunkába. Budapest, Tankönyvkiadó

KISZ KB Kulturális Osztály (1980): Tézisek az ifjúság szórakozásának néhány időszerű kérdéséről. http://www.archivnet.hu/rovat/nyomtat.pühtml?forraskod=205,2006. július 25

Kokas Klára (1972): Képességfejlesztés zenei neveléssel. Zeneműkiadó, Budapest

Komáromi Gabriella (1986):Gyermeklapok, magazinok, folyóiratok kamaszoknak. Pedagógiai Szemle. 11. 1078-1086.

Kósa Éva (2004): A média szerepe a gyerekek fejlődésében. In: Mindentudás Egyeteme. Kossuth Kiadó, Budapest

Kovalcsik Sándor (1987): A kultúra csarnokai. I-III. Művelődéskutató Intézet, Budapest

Kovácsné Bíró Ágnes (szerk. 2002): Alkotó emberek. Az amatőr művészeti mozgalmakról. NKÖM, Budapest

Lacziné Kása Zsuzsa (2005): Gazdaságos és hiánypótló többszintes ellátási forma a krízishelyzetben levők számára. http://www.ktk-ces.hu/laczine.pdf

Lastrego, C - Festa, F. (1983): Nézz, láss, kérdezz!. Gondolat, Budapest

Makai Éva (1999): Szétszakadt és meg nem font hálók. Iskolai gyermekvédelem a 90-es években. OKKER, Budapest

Mészáros György (2003): Techno-house szubkultúra és iskolai nevelés. Iskolakultúra, 9. 4-54.

Nagy Júlia (szerk.1984): Táborozni megyünk. (módszertani segédanyag gyűjtemény), Magyar Úttörők Szövetsége, Budapest

Nahalka István (2003): Túl a falakon. Oktatás-módszertani Kiskönyvtár. Gondolat, Budapest

Óvónők kincsestára – Módszertani kézikönyv (é.n.). Raabe Könyvkiadó, Budapest

Pataki Ferenc (2004): A Nékosz-legenda. Osiris, Budapest

Petrolay Margit (1970) : Az élőszótól az eleven betűig. In. Átmenetek iskoláskorig. Magyar Pedagógiai Társaság, Budapest,

Rabelais, Francois (1954): Gargantua és Pantagruel. Szépirodalmi Könyvkiadó, Budapest

Ranschburg Jenő (1993): Szeretet, erkölcs, autonomia. Integra-Projekt Kft., Budapest

Ritóók Zsigmond (1968) : Színház és stadion. Gondolat Kiadó, Budapest

Rókusfalvy Pál (1994): Sportpszichológia, Sport, Budapest

Rónainé F. Mária (szerk. 1994): Bölcsőde: Családdal a kisgyermekekért; Budapest, Családév Titkársága,

Ruzsonyi Péter (2003): A büntetés-végrehajtási korrekciós nevelés új irányzatai. BVOP, Budapest

Sík Sándor – Surján László (1992): Magyar cserkészvezetők könyve. Márton Áron Kiadó, Budapest

Simon István (1993): A kollégiumi tanár. ELTE, Budapest

Szapu Magda (2002): A zűrkorszak gyermekei. Mai ifjúsági csoportkultúrák. Századvég, Budapest

Szivák Judit (szerk. 2001): Minőség az óvodában. OKKER, Budapest

Szőllősi Gábor (2003): A gyermekjóléti szolgáltatás előzményei, közpolitikai kapcsolatai és funkciói. Család, gyermek, ifjúság

Tiszai A. -  Falk, G. (1944): Rádióhallgatók Lexikona Budapest., 1944.

Tóth Boglárka (szerk.1999): Református ifjúsági vezetők kézikönyve MRE Zsinati Iroda, Budapest.

Török Péter (2004): Magyarországi vallási kalauz. Akadémiai Kiadó. Budapest

Tóth Imre(1984): Emlékezés egy népfőiskolára (1942-1982). A szerző kiadása.

Trencsényi László (1997) : Mozgalmak évada? = Új Pedagógiai Szemle. November

Trencsényi László (2005) : Ha én felnőtt volnék, avagy egy gyerek-koncert tanulságai. Parlando. 5.

Trencsényi László (szerk. 2005): 10évkönyv az Általános művelődési központokról. ÁMKOE Budapest

Vaskúti András (2005): Kiskorúak a büntető igazságszolgáltatásban. KJK Kerszöv, Budapest.

Vásárhelyi Tamás, Sinkó István (2004): Múzeum az iskolatáskában. Nemzeti Tankönyvkiadó

Veczkó József (2002): Gyermek- és ifjúságvédelem. APC Stúdió, Gyula.

Vitányi Iván (1983): Vitairat a mai magyar művelődésről. Gondolat, Budapest

Voigt Vilmos (2004) : A vallási élmény története. Timp Kiadó, Budapest

Volentics Anna (1996): Gyermekvédelem és reszocializáció. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Weidenmann, Brend (1995): Sikeres tanfolyamok és szemináriumok. Professzionális tanulás felnőttekkel. Felnőttoktatás, továbbképzés és élethosszig tartó tanulás. FTE 18. IIZ DVV, Budapest, Pécs

Wermer, Anita (1988): a Tv-kor gyermekei. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.