Feladatok
@ : elemző képesség, lényeglátás fejlesztése
† : problémamegoldó gondolkodás, kreativitás
fejlesztése
— : kritikai gondolkodás, verbális képességek fejlesztése
" : logikai gondolkodás, szintetizáló képességek fejlesztése
J :
önismeret, együttműködési készségek fejlesztése
1. feladat †
Készítsen saját terminológiai kis szótárat a hátrányos helyzet, kultúra, szocializáció, stb. fogalmakról!
2. feladat " , †
Készítse el az alábbi eszközök tetszőleges felhasználásával A hátrányos helyzetet meghatározó tényezők közötti összefüggések tábláját! Keresse meg az összetartozó szimbólumokat és a szövegeket, majd helyezze el közöttük a felkínált nyilakat, hogy az egyes elemek egymásra gyakorolt hatását kifejezze. Természetesen szabadon bővítheti a táblát más szimbólumokkal, szövegekkel, nyilakkal, ha azzal teljesebbnek érzi. A tábla elkészülte után szóban értelmezze azt!
3. feladat @, †, —, J
- Találjon ki stratégiát, eljárást a tanulói, tanári, szülői előítéletes gondolkodás leküzdésére!
Társadalmi
Tükör (2004) 16. 7.
3. ábra: Diszfunkciók jelei a tanulónál és a családnál