Feladatok

 

1., 2., 3.

@ : elemző képesség, lényeglátás fejlesztése  

: problémamegoldó gondolkodás, kreativitás fejlesztése

: kritikai gondolkodás, verbális képességek fejlesztése

" : logikus gondolkodás, szintetizáló képesség fejlesztése

J  : önismeret és együttműködési készség fejlesztése

 

1. feladat

Búvárkodjon a könyvtárban, keresse meg az esélyegyenlőség, az integráció jogi hátterét, majd ezt követően elemezze, értékelje a magyarországi helyzetet!

vagy

Keressen szakirodalmat valamelyik PISA vizsgálatról, jelentésről, majd tartson kritikai elemeket, kommentárokat is tartalmazó referátumot róla a csoportban! 

 

2. feladat ",

Az alábbi rajzok az esélyegyenlőség - esélyegyenlőtlenség témaköréhez készültek. Képzelje el, hogy annak a tankönyv-szerkesztőségnek az ülésen vesz részt, amelyik éppen azt a kiadványt készíti elő megjelentésre, amelyiket most olvassa. Mi lett volna, ha azt feladatot kapja, hogy az alábbi rajzokat helyezze el az Esélyegyenlőtlenség és méltányos pedagógia fejezet megfelelő pontján. Melyiknek hol lehetne a helye? Készüljön fel arra, hogy a szerkesztő-bizottságban meg kell indokolnia a döntését!  

 

www.fikszradio.hu/hirarchivum.php?ha=315

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.old.sote.hu/.../se200511/20051114.html

 

3. feladat @,, J

A fejezet 6. ábráját alapul vége végezzenek párban összehasonlító mini-kutatást különböző országok oktatási rendszerei között és ennek ismeretében értékeljék az ábrán mutatott tanulói teljesítményeket!