Feladatok
@ : elemző képesség, lényeglátás fejlesztése
† : problémamegoldó gondolkodás, kreativitás
fejlesztése
J : önismeret és együttműködési készség fejlesztése
— : kritikai gondolkodás, verbális képességek fejlesztése
" : logikus gondolkodás, szintetizáló képesség fejlesztése
1. feladat @
Olvasson el Csáth Géza válogatott novellái közül egyet a gyermeki viselkedés zavaraihoz kapcsolódóan, illetve a kábítószer fogyasztásról! Elemezze a novellák pedagógiai mondanivalóját!
2. feladat —, J
„Így látják ők!” Készítsen interjút egy tetszőlegesen kiválasztott tanulóval/hallgatótársával arról, hogy milyen (sikeres, kudarcos, problémás, zavartalan, stb.) tanulástörténetet mondhat magáénak! Az eddigiekben olvasottak alapján kérdezzen rá a miértekre, a hogyanokra, a körülményekre, a közreműködő személyekre és keressen összefüggéseket! Az interjú elemzésekor gondoljon vissza saját tanulástörténetére, s vesse össze azt a kapott interjú-eredményekkel! Ha párban végzi a feladatot, akkor egyikük keressen speciális nevelési szükségletű tanulót/hallgatót és az ő esetét is vonják be az elemzésbe.
3. feladat @, †, "
Nézze meg még egyszer valamelyik diszlexia-reedukációs videobejátszást, vagy hospitáljon olyan iskolában, osztályban, ahol diszlexiás gyermek is tanul! Jegyezze fel azokat az eljárásokat, módszereket, amelyeket a pedagógus használ a tanuló fejlesztéséhez. Készítsen Ön is néhány hasonló, fejlesztő feladatot, s beszéljék meg a csoportban!