Feladatok

 

1., 2., 3.

 

@ : elemző képesség, lényeglátás fejlesztése  

: problémamegoldó gondolkodás, kreativitás fejlesztése

J  : önismeret és együttműködési készség fejlesztése

: kritikai gondolkodás, verbális képességek fejlesztése

" : logikus gondolkodás, szintetizáló képesség fejlesztése

 

 

1.      feladat @

Olvasson el Csáth Géza válogatott novellái közül egyet a gyermeki viselkedés zavaraihoz kapcsolódóan, illetve a kábítószer fogyasztásról! Elemezze a novellák pedagógiai mondanivalóját!

 

2.      feladat ,  J

„Így látják ők!” Készítsen interjút egy tetszőlegesen kiválasztott tanulóval/hallgatótársával arról, hogy milyen (sikeres, kudarcos, problémás, zavartalan, stb.) tanulástörténetet mondhat magáénak! Az eddigiekben olvasottak alapján kérdezzen rá a miértekre, a hogyanokra, a körülményekre, a közreműködő személyekre és keressen összefüggéseket! Az interjú elemzésekor gondoljon vissza saját tanulástörténetére, s vesse össze azt a kapott interjú-eredményekkel! Ha párban végzi a feladatot, akkor egyikük keressen speciális nevelési szükségletű tanulót/hallgatót és az ő esetét is vonják be az elemzésbe.

 

3.      feladat @, , "

Nézze meg még egyszer valamelyik diszlexia-reedukációs videobejátszást, vagy hospitáljon olyan iskolában, osztályban, ahol diszlexiás gyermek is tanul! Jegyezze fel azokat az eljárásokat, módszereket, amelyeket a pedagógus használ a tanuló fejlesztéséhez. Készítsen Ön is néhány hasonló, fejlesztő feladatot, s beszéljék meg a csoportban!