5. Az elfogadó
(befogadó) iskola, méltányos pedagógia
5.a. Bálint sakkozik. Reggel
korán kell edzésre mennie, hogy nyolctól már az iskolába lehessen. Iskola után
még visszamegy az egyesületbe, hogy a napi játék–számot elvégezze. Sokat kell
olvasnia, nyelvet is tanul, hogy a nemzetközi szakirodalmat követni tudja. Este
már fáradt, hamar elalszik. Szekrényében őrzi eddig elért országos és európai
eredményeinek dokumentumait, az érmeket, serlegeket, a videofilmeket. Edzője és
tanárai szerint kérnie kellene a magántanulói státuszt. Sakkban az egyik
legígéretesebb tehetségnek tartják.
Milyen esélyei lesznek Bálintnak a
továbbiakban?
5.b. Böbe vak. Középiskolában
leginkább a számítástechnikát szerette. Úgy döntött, hogy felvételizik
informatika szakra. Tanárai sokat foglalkoznak vele, különösen egy vak tanár,
aki maga is ebben az iskolában tanult. Sokszor mesélt arról, hogy nem volt
könnyű neki egyetemen tanulni, sokat kellett saját lehetőségeiért, jogaiért
küzdenie. A sok keserűség mellett, amit ilyenkor hall, Böbének mégis inkább
várakozás tölti el a szívét: hátha neki is sikerülne! Tanárai bírtatják, egyéni
feladatokat adnak neki.
Milyen esélyei lesznek Böbének a
továbbiakban?