4. lezáró feladat

Az alábbiak az Esélyegyenlőtlenség és méltányos pedagógia című fejezet megértésének önellenőrzésére szolgálnak. Ne csak egyszerű igennel vagy nemmel válaszoljon a kérdésekre, hanem próbálja meg szövegszerűen megfogalmazni válaszát.

 

A). Ismerem az alábbi fogalmakat?

 

1.     Hátrányos helyzet

2.     Szocioökonómiai státusz

3.     Szociokulturális státusz

4.     Kultúra

5.     Szocializáció

6.     Deviancia

7.     Szelektív iskolarendszer

8.     Komprehenzív iskolarendszer

9.     Különleges bánásmód

10.   Integráció

11.   Inklúzió

12.   Méltányos pedagógia

 

B.) A pedagógiai tudásom alapján, a kötetben megismert törvényszerűségek felhasználásával felismerem a következők főbb jellemzőit?

 

1.        Egy tanuló szocikökonómiai státusza            

2.        Egy tanuló szociokulturális státusza             

3.        Esélyeikben egyenlőtlen tanulók

4.        Deviáns magatartás                          

5.        Veszélyeztetettség

6.        A szelektív iskolarendszer

7.        A komprehenzív iskolarendszer      

8.        Különleges bánásmódot igénylő gyermekek csoportjai                            

9.        Inkluzív iskola

10.  Méltányos pedagógia       

 

C.) Értem a következő összefüggéseket?

 

1.       A szocioökonómiai és szociokultúrális státusz

2.       Szocializáció és deviancia                                    

3.       Iskolarendszer és esélyegyenlőtlenség             

4.       A tanulók megismerése és a különleges bánásmód 

5.       A különleges bánásmód és a méltányos pedagógia

6.       A méltányos pedagógia és az esélyegyenlőség