4. lezáró feladat
Az alábbiak az Esélyegyenlőtlenség
és méltányos pedagógia című fejezet megértésének önellenőrzésére
szolgálnak. Ne csak egyszerű igennel vagy nemmel
válaszoljon a kérdésekre, hanem próbálja meg szövegszerűen megfogalmazni
válaszát.
A). Ismerem az alábbi fogalmakat?
1. Hátrányos helyzet
2.
Szocioökonómiai
státusz
3.
Szociokulturális
státusz
4.
Kultúra
5.
Szocializáció
6.
Deviancia
7.
Szelektív iskolarendszer
8.
Komprehenzív
iskolarendszer
9.
Különleges bánásmód
10.
Integráció
11.
Inklúzió
12.
Méltányos pedagógia
B.) A pedagógiai tudásom alapján, a kötetben megismert törvényszerűségek felhasználásával felismerem a következők főbb jellemzőit?
1.
Egy tanuló szocikökonómiai státusza
2.
Egy tanuló szociokulturális státusza
3.
Esélyeikben
egyenlőtlen tanulók
4.
Deviáns
magatartás
5.
Veszélyeztetettség
6.
A szelektív
iskolarendszer
7.
A komprehenzív iskolarendszer
8.
Különleges
bánásmódot igénylő gyermekek csoportjai
9.
Inkluzív iskola
10. Méltányos pedagógia
C.) Értem a következő összefüggéseket?
1.
A szocioökonómiai és szociokultúrális
státusz
2.
Szocializáció és
deviancia
3.
Iskolarendszer és
esélyegyenlőtlenség
4.
A tanulók
megismerése és a különleges bánásmód
5.
A különleges
bánásmód és a méltányos pedagógia
6.
A méltányos
pedagógia és az esélyegyenlőség