Irodalom

 

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény és módosításai (forrás: www.om.hu vagy www.sulinet.hu)

 

Brüli, A. (1997): Integration Behinderter im internationalen Vergleich - dargestellt am Beispiel einiger europäischer Länder. In. Eberwei, H.(Hrsg.) Handbuch Integrationspädagogik Kinder mit und ohne Behinderung lernen gemeinsam . Beltz Handbuch Beltz Verlag Weinheim und Basel 379-392.

 

Csapó Benő (2002): Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével.Magyar Pszichológiai Szemle, 57. 1. sz. 211-227.

 

Csapó Benő (2003): Az iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása. Iskolakultúra, 8. 107-117.

 

Csépe Valéria (2005): Kognitív fejlődés – neuropszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest.

 

Csepeli György – Závecz Tibor (1995): Európai és nemzeti kötődések a magyar tizenévesek körében. A nemzeti ideológiai legitimáció újraéledése. In Gazsó Ferenc-Stumpf István (szerk.): Vesztesek. Ifjúság az ezredfordulón. Ezredforduló Alapítvány, Budapest. 139-156. 

 

Dóczy Jenő (1910): Tehetség és iskola. Budapest.

 

Feischmidt Margit – Nyíri Pál  (szerk., 2006): Nem kívánt gyermekek? Külföldi gyermekek a magyar iskolákban. MTA-Nemzeti-etnikai Kisebbbségkutató Intézet-Nemzetközi Migrációs és Menekültügyi Kutatóközpont, Budapest.

 

Feischmidt Margit (szerk., 2001): Multikulturalizmus. Osiris-Láthatatlan Kollégium, Budapest.

 

Feyerer, E. – Schaffhauser Franz – Réthy Endréné – Schiffer Csilla (2005): Bevezető. In Feyerer, E.- Schaffhauser Franz (szerk.) EUMIE Az „inklúzív nevelés” mesterfokú képzés európai tanterve. Felsőoktatási tantervfejlesztési program a SOKRATES ERASMUS keretében

 

Forray R. Katalin (szerk., 2001): Romák és oktatás. Iskolakultúra, Pécs. 

 

Forray R. Katalin (2005): Együtt vagy külön? Cigányok, romák, magyarok és az iskola (Mindentudás Egyeteme sorosat).

 

Gyarmathy Éva (2002): A zenei tehetség, Új Pedagógiai Szemle, 2002/7-8. 189-203.

 

Halász Gábor – Lannert Judit (szerk., 2000): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

 

Halász Gábor – Lannert Judit (szerk., 2003): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

 

Havas Gábor – Liskó Ilona (2005): Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában. Oktatáskutató Intézet, Kutatás közben sorozat. No. 266.

 

Hámor Szilvia (2005): Kik a szegények Magyarországon? Élet és Tudomány, 2005. április 14.

 

Illyés Sándor (2000): A magyar gyógypedagógia hagyományai és alapfogalmai. In: Illyés Sándor (Szerk.): Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE BGGYFK, Budapest, 14-38.

 

Imre Anna (2004): Az iskolai hátrányok összetevői, OKI Műhelytanulmányok, 2. OKI, Budapest.

 

Kaĝitĉibaşi, C. (2003): Család és a család változása. In: Nguyen Luu Lan Anh, Fülöp Márta (Szerk.) (2003): Kultúra és pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest, 311-334.

 

Kemény Gábor (1934): Az iskolai értékelés és kiválasztás, Budapest

 

Kertesi Gábor- Kézdi Gábor (12005): Általános iskolai szegregáció. I. rész: Okok és következmények.Közgazdasági Szemle, április 4. 317-355.

 

Kertesi Gábor – Kézdi Gábor (12005): Általános iskolai szegregáció. II. rész: Az általános iskolai szegregálódás folyamata Magyarországon és az iskolai teljesítménykülönbségek. Közgazdasági Szemle, július-augusztus, 633-662.

 

Kron, F, W. (2000): Pedagógia. Osiris, Budapest.

 

Köte Sándor (1983): Egy útmutató pedagógus Nagy László élete és munkássága. Tankönyvkiadó, Budapest.

 

Lannert Judit (2004): Minőség, eredményesség, hatékonyság. Új Pedagógiai Szemle, 2004/12. 3-15.

 

Liskó Ilona (2002): A hátrányos helyzetű fiatalok oktatásának minősége. Új Pedagógiai Szemle, 2002-02. 56-69.

 

L’intégration scolaire des enfants immigrants en Europe. France 2003/2004. www.Eurydice.org. (Utolsó letöltés: 2005. szeptember 4.)

 

Mihály Ildikó (2002): Diagnózis az iskoláról, Új Pedagógiai Szemle, 2002/02. 82-89.

 

Nagy László (1922): Az egyes tehetséges gyermekek rajz- és szoborkiállítása. Adatok a tehetségek fejlődéstanához. A Gyermek, 52-65.

 

Nahalka István (2003): Az oktatás társadalmi meghatározottsága. In. Falus Iván (Szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 37-56.

 

Neuwirth Gábor (2001): A középiskolai munka néhány mutatója. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

 

Neuwirth Gábor (2002): A középiskolai munka néhány mutatója. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

 

Neuwirth Gábor (2003): A középiskolai munka néhány mutatója. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

 

Nguyen Luu Lan Anh – Fülöp Márta (Szerk.) (2003): Kultúra és pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

 

Oláh Örsi Tibor (2005): Az iskolai sikertelenség szociolingvisztikai megközelítése, Új Pedagógiai Szemle, 2005/07-08. 45-58.

 

Perrenoud, P. L. (2001): The Key to Social Fields.  In: Defining and selecting Key Competencies. Hogrefe-Huber, Seattle-Toronto-Bern-Göttingen Idézi: Halász Gábor (2002): Hazai és nemzetközi törekvések az iskolai értékelés rendszerében. Új Pedagógiai Szemle, 2. 7-21.

Petriné Feyer Judit (2003): A különleges bánásmódot igénylő tanulók. In. Falus Iván (Szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 417-446.

PISA 2003: A tanulói teljesítményt meghatározó tényezők, Új Pedagógiai Szemle, 2005/02. 69-78.

 

Réthy Endréné (1993): Tehetséges tanulók optimális fejlesztése az iskolában. Hogyan tovább A Győr-Moson-Sopron megyei pedagógusok lapja. 1. sz. 2-3.

 

Réthy Endréné (2000): Tehetségesek? Motiváltak? Tehetség. A Magyar tehetséggondozó társaság Kiadványa, VII. évf. 3. sz. 1.

 

Réthy Endréné (2002): A speciális szükségletű gyermekek nevelése, oktatása Európában. Az integráció és inklúzió elméletiés gyakorlati kérdései. Magyar Pedagógia, 102. évf. 3. szám 281-300.

 

Réthy Endréné (2002): Integrációs törekvések Európában. In. Bábosik István-Kárpáti Andrea (Szer.): Összehasonlító pedagógia. A nevelés és oktatás nemzetközi perspektívái. BIP, Budapest, 314-332

Réthy Maria (1990): Integration behinderten Kinder - Beiträge zur Erziehung geschädigter Kinder In: Grössmann,G.Internationale Konferenz des Wissenschafts Bereiches Rehabilitationspädagogik.Martin-Luter Universität Halle-Wittemberg wissenschaftliche Beiträge. Halle 181.p.

Réthy Maria (1999): Practical aids to support the autonomy of a person in his/her enviroment Linz.(Kézirat).

 

Réthy Maria (2004): Forschungsparadigmen und methoden In. EUMIE Ein Curriculumentwicklungsprogramm im Rahmen von SOKRATES ERASMUS, Linz Steurer Verlag

 

Révész Géza (1917): A tehetség időszerű problémái. Magyar Paedagógia, 519-534.

 

Rollett, B. (1991): Einführung in die pädagogische Psychologie und ihre entwicklungspsychologischen Grundlagen. WUV Universitätsverlag. 232.

 

Sarkady Kamilla – Zsoldos Márta (1992/93): Koncepcionális kérdések a tanulási zavar körül, Magyar Pszichológiai Szemle, 1992/93. 3-4. 259-270.

 

Séra László – Bernáth László (2004): Az iskolai tanulásra való készenlét, speciális tanulási nehézségek, In. N. Kollár Katalin, Szabó Éva (szerk.): Pszichológia pedagógusoknak, Osiris Kiadó, Budapest.

 

Sárik Eszter (2001): Az iskola betegei, avagy az iskola beteg? Új Pedagógiai Szemle 2001/06. 15-24.

 

Solt Ágnes (2005): Tököli börtöninterjúk tapasztalatai – Deviáns fiatalok szocikulturális háttere.

 

Spéder Zsolt (1998): A szegénység változó arcai, Tények és eredmények,  ARTT-Századvég, Budapest.

 

Special Need in the Classroom. Teacher Education Resource Pack UNESCO Paris 1991.

 

TÁRKI Háztartás Monitor: jövedelem, szegénység, elégedettség (előzetes adatok) VI-sz. 296/2/2005. 2005. december

 

Társadalmi Tükör 16. sz. STRATEK Miniszterelnöki Hivatal Kormányzati Stratégiai Elemező Központ Kutatási Koordinációs Főosztály, 2004. február 

 

Torgyik Judit (2005): Nyelvi szocializáció és oktatás, Új Pedagógiai Szemle 2003.3. sz. 111-119. 

 

Tóth László (2000): Kisebbségek tehetségei. Tehetség. A Magyar Tehetséggondozó Társaság Kiadványa, VII. évf. 3. sz. 2.

 

Vámos Ágnes (1999): Kisebbségi oktatás – cigány tanulók oktatása, In. Romapedagógiai tanulmányok. (Szerk. Bábosik István – Rácz Sándor). Dunaújváros. Dunaújváros Kiadó. 1999. 19-31.

 

Vámos Ágnes (2003): A magyarországi nemzetiségi oktatás rendszere. KÁOKSZI, Budapest, 165.

 

Vámos Ágnes (szerk.. 2003): A migráció iskolai hatása. In. Útmutató menekült gyermekek neveléshez-oktatásához. CD. /Vámos Ágnes. Menedék Egyesület. Budapest.

 

Vámos Ágnes és koll. (2004a): A kisebbségi népismeret oktatása a nemzetiségi iskolákban. I. Új Pedagógiai Szemle,  2004/10.  41-51.

 

Vámos Ágnes és koll. (2004b): A kisebbségi népismeret oktatása a nemzetiségi iskolákban. II. Új Pedagógiai Szemle, 2004/11. 23-35.

 

Vámos Ágnes (2006): A Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola első tanéve, Iskolakultúra, 2006/3. sz. 77-91.

 

Vári Péter és koll., (2000): A tanulók tudásának változása II. Új Pedagógiai Szemle 2000/07. 15-26.