Irodalom
A közoktatásról szóló 1993.
évi LXXIX. törvény és módosításai (forrás: www.om.hu
vagy www.sulinet.hu)
Brüli, A. (1997):
Integration Behinderter im internationalen Vergleich - dargestellt am Beispiel einiger
europäischer
Länder.
In. Eberwei, H.(Hrsg.) Handbuch Integrationspädagogik Kinder mit und
ohne Behinderung lernen gemeinsam . Beltz Handbuch Beltz Verlag Weinheim und
Basel 379-392.
Csapó Benő (2002): Az
iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes
szimulációja segítségével.Magyar Pszichológiai Szemle, 57. 1. sz. 211-227.
Csapó Benő (2003): Az
iskolai osztályok közötti különbségek és az oktatási rendszer demokratizálása.
Iskolakultúra, 8. 107-117.
Csépe Valéria (2005):
Kognitív fejlődés – neuropszichológia. Gondolat Kiadó, Budapest.
Csepeli György – Závecz
Tibor (1995): Európai és nemzeti kötődések a magyar tizenévesek körében. A
nemzeti ideológiai legitimáció újraéledése. In Gazsó Ferenc-Stumpf István
(szerk.): Vesztesek. Ifjúság az ezredfordulón. Ezredforduló Alapítvány,
Budapest. 139-156.
Dóczy Jenő (1910):
Tehetség és iskola. Budapest.
Feischmidt Margit – Nyíri
Pál (szerk., 2006): Nem kívánt
gyermekek? Külföldi gyermekek a magyar iskolákban. MTA-Nemzeti-etnikai
Kisebbbségkutató Intézet-Nemzetközi Migrációs és Menekültügyi Kutatóközpont,
Budapest.
Feischmidt Margit (szerk.,
2001): Multikulturalizmus. Osiris-Láthatatlan Kollégium, Budapest.
Feyerer, E. – Schaffhauser
Franz – Réthy Endréné – Schiffer Csilla (2005): Bevezető. In Feyerer, E.-
Schaffhauser Franz (szerk.) EUMIE Az „inklúzív nevelés” mesterfokú képzés
európai tanterve. Felsőoktatási tantervfejlesztési program a SOKRATES ERASMUS
keretében
Forray R. Katalin (szerk.,
2001): Romák és oktatás. Iskolakultúra, Pécs.
Gyarmathy Éva (2002): A
zenei tehetség, Új Pedagógiai Szemle, 2002/7-8. 189-203.
Halász Gábor – Lannert Judit
(szerk., 2000): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet,
Budapest.
Halász Gábor – Lannert Judit
(szerk., 2003): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet,
Budapest.
Havas Gábor – Liskó Ilona
(2005): Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában. Oktatáskutató
Intézet, Kutatás közben sorozat. No. 266.
Hámor Szilvia (2005): Kik a szegények Magyarországon? Élet és Tudomány,
2005. április 14.
Illyés Sándor (2000): A
magyar gyógypedagógia hagyományai és alapfogalmai. In: Illyés Sándor (Szerk.):
Gyógypedagógiai alapismeretek. ELTE BGGYFK, Budapest, 14-38.
Imre Anna (2004): Az iskolai
hátrányok összetevői, OKI Műhelytanulmányok, 2. OKI, Budapest.
Kaĝitĉibaşi, C.
(2003): Család és a család változása. In: Nguyen Luu Lan Anh, Fülöp Márta
(Szerk.) (2003): Kultúra és pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest, 311-334.
Kemény Gábor
(1934): Az iskolai értékelés és kiválasztás, Budapest
Kertesi Gábor- Kézdi Gábor
(12005): Általános iskolai szegregáció. I. rész: Okok és
következmények.Közgazdasági Szemle, április 4. 317-355.
Kertesi Gábor – Kézdi Gábor
(12005): Általános iskolai szegregáció. II. rész: Az általános iskolai
szegregálódás folyamata Magyarországon és az iskolai teljesítménykülönbségek.
Közgazdasági Szemle, július-augusztus, 633-662.
Kron, F, W. (2000): Pedagógia. Osiris,
Budapest.
Köte Sándor (1983): Egy útmutató pedagógus
Nagy László élete és munkássága. Tankönyvkiadó, Budapest.
Lannert Judit (2004): Minőség, eredményesség,
hatékonyság. Új Pedagógiai Szemle, 2004/12. 3-15.
Liskó Ilona (2002): A
hátrányos helyzetű fiatalok oktatásának minősége. Új Pedagógiai Szemle,
2002-02. 56-69.
L’intégration scolaire des
enfants immigrants en Europe. France 2003/2004. www.Eurydice.org. (Utolsó letöltés:
2005. szeptember 4.)
Mihály Ildikó (2002):
Diagnózis az iskoláról, Új Pedagógiai Szemle, 2002/02. 82-89.
Nagy László (1922): Az egyes
tehetséges gyermekek rajz- és szoborkiállítása. Adatok a tehetségek
fejlődéstanához. A Gyermek, 52-65.
Nahalka István (2003): Az oktatás társadalmi
meghatározottsága. In. Falus Iván (Szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó,
Budapest, 37-56.
Neuwirth Gábor (2001): A
középiskolai munka néhány mutatója. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Neuwirth Gábor (2002): A
középiskolai munka néhány mutatója. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Neuwirth Gábor (2003): A
középiskolai munka néhány mutatója. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Nguyen Luu Lan Anh – Fülöp
Márta (Szerk.) (2003): Kultúra és pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.
Oláh Örsi Tibor (2005): Az iskolai sikertelenség szociolingvisztikai megközelítése, Új Pedagógiai Szemle, 2005/07-08. 45-58.
Perrenoud,
P. L. (2001): The Key to
Social Fields. In: Defining and
selecting Key Competencies. Hogrefe-Huber, Seattle-Toronto-Bern-Göttingen
Idézi: Halász Gábor (2002): Hazai és nemzetközi törekvések az iskolai értékelés
rendszerében. Új Pedagógiai Szemle, 2. 7-21.
Petriné Feyer Judit (2003): A különleges bánásmódot igénylő tanulók.
In. Falus Iván (Szerk.): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 417-446.
PISA 2003: A tanulói
teljesítményt meghatározó tényezők, Új Pedagógiai Szemle, 2005/02. 69-78.
Réthy Endréné (1993): Tehetséges tanulók
optimális fejlesztése az iskolában. Hogyan tovább A Győr-Moson-Sopron megyei
pedagógusok lapja. 1. sz. 2-3.
Réthy Endréné (2000):
Tehetségesek? Motiváltak? Tehetség. A Magyar tehetséggondozó társaság
Kiadványa, VII. évf. 3. sz. 1.
Réthy Endréné (2002): A speciális
szükségletű gyermekek nevelése, oktatása Európában. Az integráció és inklúzió
elméletiés gyakorlati kérdései. Magyar Pedagógia, 102. évf. 3. szám 281-300.
Réthy Endréné (2002): Integrációs törekvések
Európában. In. Bábosik István-Kárpáti Andrea (Szer.): Összehasonlító pedagógia.
A nevelés és oktatás nemzetközi perspektívái. BIP, Budapest, 314-332
Réthy Maria (1990): Integration behinderten
Kinder - Beiträge
zur Erziehung geschädigter Kinder In: Grössmann,G.Internationale
Konferenz des Wissenschafts Bereiches Rehabilitationspädagogik.Martin-Luter
Universität
Halle-Wittemberg wissenschaftliche Beiträge. Halle 181.p.
Réthy Maria (1999): Practical aids to support the autonomy of a person
in his/her enviroment Linz.(Kézirat).
Réthy Maria (2004):
Forschungsparadigmen und methoden In. EUMIE Ein Curriculumentwicklungsprogramm
im Rahmen von SOKRATES ERASMUS, Linz Steurer Verlag
Révész Géza (1917): A
tehetség időszerű problémái. Magyar Paedagógia, 519-534.
Rollett, B. (1991): Einführung in die
pädagogische Psychologie und ihre entwicklungspsychologischen Grundlagen. WUV
Universitätsverlag. 232.
Sarkady Kamilla – Zsoldos Márta (1992/93):
Koncepcionális kérdések a tanulási zavar körül, Magyar Pszichológiai Szemle, 1992/93.
3-4. 259-270.
Séra László – Bernáth László (2004): Az
iskolai tanulásra való készenlét, speciális tanulási nehézségek, In. N. Kollár
Katalin, Szabó Éva (szerk.): Pszichológia pedagógusoknak, Osiris Kiadó,
Budapest.
Sárik Eszter (2001): Az iskola betegei,
avagy az iskola beteg? Új Pedagógiai Szemle 2001/06. 15-24.
Solt Ágnes (2005): Tököli börtöninterjúk
tapasztalatai – Deviáns fiatalok szocikulturális háttere.
Spéder Zsolt (1998): A szegénység változó
arcai, Tények és eredmények,
ARTT-Századvég, Budapest.
Special Need in the Classroom. Teacher
Education Resource Pack UNESCO Paris 1991.
TÁRKI Háztartás Monitor: jövedelem,
szegénység, elégedettség (előzetes adatok) VI-sz. 296/2/2005. 2005. december
Társadalmi Tükör 16. sz. STRATEK Miniszterelnöki
Hivatal Kormányzati Stratégiai Elemező Központ Kutatási Koordinációs Főosztály,
2004. február
Torgyik Judit (2005): Nyelvi szocializáció
és oktatás, Új Pedagógiai Szemle 2003.3. sz. 111-119.
Tóth László (2000): Kisebbségek tehetségei.
Tehetség. A Magyar Tehetséggondozó Társaság Kiadványa, VII. évf. 3. sz. 2.
Vámos Ágnes (1999): Kisebbségi oktatás –
cigány tanulók oktatása, In. Romapedagógiai tanulmányok. (Szerk. Bábosik István
– Rácz Sándor). Dunaújváros. Dunaújváros Kiadó. 1999. 19-31.
Vámos Ágnes (2003): A magyarországi
nemzetiségi oktatás rendszere. KÁOKSZI, Budapest, 165.
Vámos Ágnes (szerk.. 2003): A migráció
iskolai hatása. In. Útmutató menekült gyermekek neveléshez-oktatásához. CD.
/Vámos Ágnes. Menedék Egyesület. Budapest.
Vámos Ágnes és koll. (2004a): A kisebbségi
népismeret oktatása a nemzetiségi iskolákban. I. Új Pedagógiai Szemle, 2004/10.
41-51.
Vámos Ágnes és koll. (2004b): A kisebbségi
népismeret oktatása a nemzetiségi iskolákban. II. Új Pedagógiai Szemle,
2004/11. 23-35.
Vámos Ágnes (2006): A Magyar-Kínai Két
Tanítási Nyelvű Általános Iskola első tanéve, Iskolakultúra, 2006/3. sz. 77-91.
Vári Péter és koll., (2000): A tanulók
tudásának változása II. Új Pedagógiai Szemle 2000/07. 15-26.