Feladatok

 

1., 2., 3.

 

@ : elemző képesség, lényeglátás fejlesztése  

: problémamegoldó gondolkodás, kreativitás fejlesztése

: kritikai gondolkodás, verbális képességek fejlesztése

" : logikai gondolkodás, szintetizáló képesség fejlesztése

J  : önismeret, együttműködési készségek fejlesztése

 

1.      feladat @

Készítsen interjút egy tetszőlegesen kiválasztott tanulóval arról, hogy milyen (sikeres, kudarcos) tanulástörténetet mondhat magáénak! Kérdezzen rá a miértekre, hogyanokra, állapítson meg az összefüggéseket! Az interjú elemzésekor gondoljon vissza saját tanulástörténetére, s vesse össze azt a kapott interjú-eredményekkel!

 

2.      feladat  , "

Hasonlítsa össze az alábbi veszélyeztetettség-definíciókat! Keresse meg a közös vonásokat és a különbségeket! Válassza ki azt, amelyik az Ön álláspontjához legközelebb van, vagy alakítson ki saját álláspontot; indokolja választását!

 

·    Filó Erika: „Veszélyeztetett az a gyermek, akinek gondozását, nevelését, tartását, testi, értelmi és erkölcsi fejlődését bármilyen ok károsan befolyásolja vagy akadályozza.”

·    Andorka Rudolf: Veszélyeztetettnek tekintjük azokat a fiatalokat, akiknek nevelése, oktatása, testi, értelmi és erkölcsi fejlődése nincs megfelelően biztosítva.”

·    „..a veszélyeztetettség: olyan – magatartás, mulasztás vagy körülmény következtében kialakul – állapot, amely a gyermek testi, értelmi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését gátolja vagy akadályozza.” (1997. évi XXXI. Tv. 5§ n. pont)

·    d.) Családsegítő Központ: „Az a gyermek vagy fiatal, aki családjában vagy környezetében ismétlődő vagy tartós fizikai és/vagy lelki bántalmazásnak és/vagy szexuális zaklatásnak, erőszaknak és/vagy elhanyagolásnak van kitéve, valamint fejlődésében családja és/vagy közvetlen környezete károsan befolyásolja, és ezt nem ellensúlyozza semmi.” Közvetlen környezet lehet: iskola, kortárs csoport, lakókörnyezet, stb. (Sárik, 2001).

  

3.      feladat  , , J

Az alábbi táblázat segítségével készítsenek párokban tablót a kábítószerekről! A párok mutassák be a tablót a csoportnak, majd egy előre kiválasztott problémáról folytassanak vitát! Lezárásképpen az egyik pár adjon tájékoztatást a legjelentősebb iskolai drog-prevenciós projektektől! Például:

 

Név

Előállítás

Fajták

Történet

Hatás

Túladagolás

Elvonás

Cannabis

indiai kender

Marihuana Ganja Hasis

India Kína Germánok Hippik

szájszárasság szédülés feldobottság nevetés mozgáskényszer egyensúlyzavar szexuális érzékenységhallucináció illúziók

hányinger álmosság szívműködés vérnyomás ingadozása

pszichikai függés élet és kötelezettségek iránti közömbösség