Témák » Értékelés

Az egyes irányzatokban alkalmazott sajátos ellenőrzési-értékelési formák

Az egyes irányzatokban alkalmazott sajátos ellenőrzési-értékelési formák

 

Ellenőrzés, értékelés

Waldorf-pedagógia Nincs bukás, mivel az osztály sajátos, együtt fejlődő közösséget képez, melynek minden tanuló értékes tagja. Nics osztályzás, helyette egyénre szabott személyes szöveges értékelés. Év végén az osztálytanító személyre szóló verset készít minden tanulónak. Érettségi a 13 évfolyamot követően.
Montessori-pedagógia Az eszközök önértékelésre épülnek, emellett a tanító/tanár is értékel, döntően szöveges értékelés, a tanulót önmagához viszonyítva.
Dalton Plan A tanulói fejlődés követése és értékelése "assignments" és "graph" (feladat- és ellenőrzőlap) segítségével, saját magához és vállalásaihoz viszonyított fejlődés, önértékelési képesség fejlesztése.
Freinet-pedagógia Szöveges értékelés, önértékelés fontossága; tanúsítvány a készségekről. Értékelés és önértékelés az egyéni munkaterv alapján, a tanulót önmagához viszonyítva.
Jenaplan- pedagógia Önellenőrzés a feladatlapok, heti terv és didaktikai játékok segítségével. Kizárólag szöveges értékelés, szociális kompetenciák fejlődésének részletes szöveges értékelése.