|
Témák » A hagyományos osztálytermet felváltó többfunkciós iskolai tér kialakítása. Az osztályterem, mint segítő környezet. Esztétikai nevelés és iskolai tér.
|
Az iskolai tér jellemzői, sajátos elemei
Az iskolai tér jellemzői, sajátos elemei | Iskolai tér | Waldorf-pedagógia | Sajátos építészeti megoldások, organikus építészeti alapelvek. Kizárólag természetes alapanyagok használata. Sajátos színvilág, Goethe színelméletére alapozva. A tér esztétikai funkciója domináns, melyben fontos szerepet kapnak a gyermekek munkái. A terem elrendezése frontális (ld. Tanári tekintély) | Montessori-pedagógia | A gyermek fejlődésének szenzibilis szakaszaira alapozott átfogó eszközrendszer, mely a tanulást vezeti, segíti, irányítja. „Előkészített környezet” fontossága. | Dalton Plan | "Tanuló-sarkok" (szaktárgyi sarkok, műtermek) laboratóriumok (szaktantermek), strukturált taneszköz-csomag az egyéni munka irányítására, "bulletin" (a teljesítményeket bemutató faliújság) | Freinet-pedagógia | Műhelyek a mezőgazdasági munkák, a kézműves foglalkozások és a háztartás, kereskedelem, a természettudomány, a művészet, a formázás, a kommunikáció köré szervezve; munkakönyvtár; technikai eszközök fontossága (írásvetítő, magnetofon, film, számítógépes tanulási programok) iskolai nyomda; munka szervezése faliújság segítségével. | Jenaplan- pedagógia | A tanterem iskolai lakószoba és munkaterem különböző tevékenységterekkel (műhelyek, beszélgetősarok, könyvtár). Munkaeszközök választása, elhelyezésük szabad polcokon. Didaktikai játékok. Faliújság. |
| |