info-kommunikációs technológiák |
Bevezetés |
||
|
Az „Info-kommunikációs technológiák” című munka a bölcsészképzés BA szintje számára kínál modulrendszerű, digitális tananyagot. Képzési terveinkben ehhez a tananyaghoz egy gyakorlati jellegű kurzus is kapcsolódik „Info-komunikációs technológiák alkalmazása” címmel. Eltérő előképzettségű és érdeklődésű, különböző szakos felhasználókat feltételezve általános cél az elektronikus műveltség széleskörű elterjedéséhez való hozzájárulás. Az IKT alkalmazás-centrikus, a társadalomtudományok szempontjaira érzékeny, reflektált használatát kívánjuk elősegíteni. Ennek érdekében figyelemmel kísérjük és beépítjük az információs társadalom kutatásával kapcsolatos aktuális eredményeket. Olyan tananyagot fejlesztünk,amely a bölcsészek és bölcsész szakos pedagógusjelöltek szempontjaira tekintettel formálódik filozófiai, etikai, jogi, történeti, szociológiai kommunikációelméleti elemekkel gazdagodva. Kikezdhetetlen álláspontok átadása helyett az önálló ismeretszerzés képességeinek fejlődését és a problémaérzékenység működését segítjük elő. |
|
A fejezetek egységes felépítésben jelennek meg a tartalmi kifejtés mellett fejezetenként a megválaszolandó kérdéseket és kulcsfogalmakat is megjelenítve. A didaktizáltság követelményének fejezetenként kérdések és feladatok megfogalmazásával is próbálunk eleget tenni. A kérdésekre adandó válaszokat a lehetséges megoldások sokfélesége miatt nem adjuk meg, ezek gondolkodásra késztető, a megértését elősegítő funkciójú tartalmak. A feladatok megoldásait fejezetenként közöljük. A tananyaghoz fogalomtárat is készítettünk. |
||
A tananyag tartalmi felépítése, fejezetei |
||
Az info- |
||
Info- |
|
|
Az információs társadalom helyzete a trendkutatás tükrében |
|
|