A sírok hosszú, föld alá vezető folyosóját falfestményekkel, a herceg és a hercegnő udvari életéből vett jelenetekkel díszítették (lovaspólózó férfiak, egymással csevegő hölgyek). A sírdombok alá két sírkamrát építettek: az első sírkamra egyfajta előtérként szolgált, míg a hátsó kamrában a halott koporsóját helyezték el. A folyosó falába fülkéket vájtak, s ezekben helyezték el a sírkerámiák hatalmas tömegét: sírvédő mítikus állatokat, lovagló előkelőket, a selyemút kereskedőkaravánjait, zenészeket, mulattatókat, szolgákat, katonákat, idegeneket. Gyakoriak a hivatalnokok és katonák keménycserépből készített szobrai. A hivatalnokok többnyire párban állnak. A katonák páncélba bújtatva, kezükben fegyverrel őrizték a sír nyugalmát őrizni. Vállaikon hosszú, tigrisfejes váll-lap látható.
Az i. sz. 6. század végén a négy indiai világtájőr (szkt. lókapála) alakjából született meg a kínai sírok bejáratát őrző égi királypár figurája. A démoni arckifejezéssel ábrázolt, páncélba bújtatott harcosok sziklatalapzaton állnak és egy démon fején taposnak.
Fajcsák Györgyi
1—2: Lókapála sírfigurák
Keménycserép hideg festéssel és mázzal
Mag.: 40 cm (bal oldali)
Tang-kor, 7—8. század
E. Fuchs: Tang Plastik I. Albert Langen, München, é.n. 7 és 8. képtáblák
3: Földszellem sírkerámia
Keménycserép háromszínmázas borítással
Mag.: 70 cm
Tang-kor, 7—8. század
E. Fuchs: Tang Plastik I. Albert Langen, München, é.n. 12. Képtábla